Od zakupów w sieci do zakupów w wirtualnej rzeczywistości? Tesco też myśli o goglach VR

Od zakupów w sieci do zakupów w wirtualnej rzeczywistości? Tesco też myśli o goglach VR25.03.2014 12:20

Ostateczne wersje gogli VR typu Oculus Rift czy Project Morpheus nie trafiły jeszcze od konsumentów i na razie ostrożnie podchodzą do nich także producenci gier, ale wiele firm już zwęszyło niezły interes w buszowaniu po wirtualnej rzeczywistości, więc bada temat. Z jednej strony mamy oczywiście producentów filmów (co ciekawe, wcale nie takich porno), zapowiadających materiały wideo nagrane w 360 stopniach, w których weźmiemy udział w wirtualnych wycieczkach zagranicznych chociażby. Z drugiej, w Oculusa wyposażyły się już także agencje reklamowe. Niedawno zaprezentowano zamysł wirtualnego Tesco, czyli wizję zakupów przyszłości, bez tłoku i kolejek przy kasie.

[vimeo=http://vimeo.com/89107823]Londyńskie FIGURE Digital przygotowało dla popularnej nie tylko w Polsce sieciówki odtworzenie jednej z jej placówek w cyberprzestrzeni, aby zachęcić do inwestowania pieniędzy w formę reklamy, która bardzo niedługo może stać się niezwykle atrakcyjna. Angielska firma stara się co chwila dorzucać do swojej oferty ciekawe zastosowania najnowszych technologii i właśnie taka wycieczka na wirtualne zakupy to według niej przyszłość. Nazywa się pionierem, przecierającym szlaki ku nowym formom zachęcania do wydawania pieniędzy, interesowania ludzi markami czy zwyczajnie informowania o najnowszych produktach. Tesco to dla niej tylko początek drogi usłanej (cyber)różami.

Na pewno dokonania ekipy znad Tamizy są widoczne w świecie. Stoją za interaktywnymi instalacjami reklamującymi książki, ciekawymi aplikacjami na urządzenia przenośne, akcjami promocyjnymi z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej (m.in. dla Marks & Spencer), a nie boją się też telewizji. Odpowiadają chociażby za oświetlenie i aranżację scen w brytyjskim Mam Talent, bawią się również w tzw. video mapping, czyli rzucaniem specjalnego obrazu z projektora na budynki lub w tle w klubach muzycznych.

Czy FIGURE trafiło na żyłę złota z wirtualnym sklepem to się dopiero okaże. Po sobie wiem, że nie tylko mam coraz mniej czasu, aby wyskoczyć do hipermarketu po zakupy, ale też jestem niechętny takim wypadom z uwagi na marnowanie dnia. Nawet z listą pod ręką przemierzenie ogromnej hali i skompletowanie wszystkiego trochę zajmuje, a potem trzeba odstać swoje przy kasie. Ich samoobsługowe wersje tak naprawdę za wiele nie zmieniają. Nic dziwnego, że wiele osób decyduje się na zamawianie rzeczy, także artykułów spożywczych, przez Internet, chociaż wybrania produktu samemu nic nie zastąpi. Czy cyberTesco uda się jakoś sensownie połączyć jedno z drugim? Może dostaniemy przy okazji jakieś zakupowe MMO, z ustawkami na wyprzedaże?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.