Odblokowano wsparcie dla Oculusa w Alien: Isolation, chętnych na zawał nie brakuje

Odblokowano wsparcie dla Oculusa w Alien: Isolation, chętnych na zawał nie brakuje08.10.2014 13:12

Bycie komputerowcem i pasjonatem gier ma sporo zalet nad rozrywką przed konsolą, bo nie tylko otrzymuje się dużo lepszą grafikę, jeżeli ktoś dysponuje w miarę nowoczesnym zestawem PC, ale też najzwyczajniej w świecie można pogrzebać w plikach po instalacji najnowszych tytułów. W ten oto sposób grupka miłośników wirtualnej rzeczywistości odblokowała wsparcie dla gogli Oculus Rift w dopiero co wydanym Alien: Isolation.

Co prawda rozwiązania, na które wiele miesięcy temu połakomił się Facebook, nie ma jeszcze oficjalnie na rynku, ale w rękach zainteresowanych tą technologią spoczywają zestawy deweloperskie, tylko proszące się o to, by je wykorzystać w jakimś komercyjnym produkcie, a nie ciągle grach niezależnych twórców oraz demkach. SEGA na różnorakich targach pokazywała Obcego właśnie na Oculus Rifcie, co zmotywowało domorosłych programistów do poszukania obsługi gogli w kodzie gry. W niecałe 24 godziny od premiery zdołali przywrócić wsparcie dla nich poprzez kilka wpisów w jednym z plików.

Ponieważ producent tytułu od dawna eksperymentował z VR, nie ma większych błędów w wyświetlaniu grafiki, chyba że zaliczyć do nich odtwarzanie przerywników, w których z uwagi na to, że to filmiki, nie można brać aktywnego udziału. W scenkach fabularnych liczonych bezpośrednio na silniku gry normalnie da się rozglądać na boki. Izolacja nawet uwzględnia system śledzenia położenia głowy, więc ponoć wrażenia są niesamowite. Dla nich wielu niezdecydowanych graczy z prototypami Oculusa postanowiło kupić produkt.

Jako że Rift to wciąż (nie)daleka przyszłość, nie ma co dziwić się, że oficjalnie Alien: Isolation technologii tej nie wspiera. Możliwe też, iż SEGA, która okryła się złą sławą po słabym Aliens: Colonial Marines, nie chciała ryzykować kolejnego skandalu, bo łatwo sobie wyobrazić nagłe ataki serca po niespodziewanym ataku syczącego ksenomorfa. Horrory podawane bezpośrednio na oczy i ich wpływ na zdrowie człowieka to temat zdecydowanie do głębszych przemyśleń, na które przyjdzie jednak czas bliżej premiery Oculusa czy Project Morpheus. Na razie Rift jest wciąż w fazie prototypowania.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.