Onet, Wirtualna Polska, Interia - nadal czołówka...

Onet, Wirtualna Polska, Interia - nadal czołówka...03.10.2003 11:54

Jak wynika z badania Interbus przeprowadzonego przez TNS OBOP wlipcu, sierpniu i wrześniu 2003 roku, 27 proc. badanychzadeklarowało dostęp do Internetu, a 5 proc. spośród tych, którzynie posiadają takiego dostępu planuje go uzyskać na przestrzeninajbliższych 6 miesięcy. W tym okresie 21 procent badanychkorzystało z Internetu raz w miesiącu lub częściej.Najpopularniejszym portalem nadal zaś jest Onet, wyprzedzającWirtualną Polskę i Interię. Dostęp do Internetu w ostatnim kwartale deklaruje aż 42 procentrespondentów z największych miast (wielkość powyżej 500 000mieszkańców), a tylko 16 procent mieszkańców wsi. Z badania wynika,że możliwość dostępu do Internetu nadal zależy od miejscazamieszkania badanych. Najczęściej wymienianymi spontanicznie przez internautów portalamii serwisami internetowymi w okresie od lipca do września były Onet(wymieniony spontanicznie przez 70,4 proc. badanych), WirtualnaPolska (60,2 proc.), Interia.pl (37,4 proc.), Gazeta Wyborcza (25,9proc.), Radio Zet (15,9 proc.) i RMF FM (15,8 proc.). Po zaprezentowaniu badanym znaków graficznych (logo) poszczególnychportali i serwisów, najbardziej znanym okazało się logo Onetu(znajomość wspomagana na poziomie 95,8 procent), następnieWirtualnej Polski (90,9 proc.) i Interii.pl (76,7 proc.). Nadalszych pozycjach znalazły się portale: Gazety Wyborczej (63,5proc.), RMF FM (49 proc.) i Ery (46,6 proc.). Z badania Interbus wynika także, że w omawianym okresie internaucinajczęściej korzystali z portalu Onet (69,9 procent internautówdeklaruje korzystanie w miesiącu poprzedzającym badanie), następniez Wirtualnej Polski (65,1 proc.), Interii (33,4 proc.) i Gazety.pl(29,6 proc.). Podstawą do przedstawionych powyżej rankingów znajomości ikorzystania z witryn internetowych są internauci, to znaczy osobykorzystające z internetu przynajmniej raz w miesiącu. Wyniki dlawitryn internetowych: 'Portalu Gazeta.pl' i 'Serwisu Wyborcza.pl'zostały przedstawione łącznie. Wyniki pochodzą z ciągłego badania Interbus zrealizowanego wmiesiącach lipiec-sierpień 2003 roku przez TNS OBOP nareprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. Wsumie w trzech falach zrealizowano 3011 wywiadów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.