Opłacany przez społeczność współtwórca SimCity robi mody do Cities: Skylines

Opłacany przez społeczność współtwórca SimCity robi mody do Cities: Skylines09.04.2015 13:38

Gra Cities: Skylines, o której więcej pisaliśmy jakiś czas temu, została już kilka tygodni po premierze sprzedana w liczbie około pół miliona sztuk. Produkcja okazuje się czymś więcej, niż tylko rozrywką – dzięki niej powstaje nowy sposób zarabiania na grach komputerowych.

Bryan Shannon, znany także pod pseudonimem Gula, jest grafikiem 3D, który jeszcze do niedawna był zatrudniony w firmie Maxis. Brał on między innymi udział w pracach nad niesławną ostatnią odsłoną serii SimCity. Shannon zrezygnował ze współpracy z firmą miesiąc przed zamknięciem jej oddziału w Emeryville. Jego priorytetem było znalezienie zajęcia, dzięki któremu mógłby ćwiczyć swoje umiejętności – z pomocą przyszedł konkurent SimCity, Cities: Skylines.

Gra fińskiego studia Colossal Order nie posiada żadnego serwisu, dzięki któremu osoby tworzące mody mogłyby je publikować i zarabiać, jak to ma na przykład miejsce w przypadku gry Dota, jednej z najpopularniejszych gier sieciowych w historii. Tam serwis Dota Workshop cieszy się dużą popularnością, panuje także spora konkurencja. Shannon był sceptyczny wobec rywalizowania o popularność z piętnastoma tysiącami innych twórców, którzy udostępniali tam efekty swojej pracy. Dziewiczym gruntem stało się dla niego właśnie Cities: Skylines, które posiada co prawda własny edytor, ale nie oferuje możliwości spieniężenia modów.

Gula creating In-and-Out for Cities: Skylines

Historia Edwarda Shannona byłaby być może mniej interesująca, gdyby nie jego autorski model biznesowy. Dzięki serwisowi crowdfundingowemu Parteon zorganizował on zbiórkę pieniędzy, które zostaną przeznaczone na opłacenie jego pracy. Przez ten czas będzie on tworzył kolejne modele, które – co ważne – będą udostępnianie nie tylko inwestorom, ale wszystkim graczom.

Prace grafika, jak można się było spodziewać w związku z jego karierą w Maxisie, stoją na wysokim poziomie. Cechą, która wyróżnia je na tle innych modów do Cities: Skylines jest fakt, że Shannon tworzy całe modele 3D budynków, a nie tylko skórki na przygotowane przez producentów budynki. Stworzenie każdego moda zajmuje grafikowi od 15 do 20 godzin, podczas których (według aktualnych danych) zarabia ponad 831 dolarów. Co ciekawe, jego pensja w Maxis za podobną liczbę roboczogodzin przewidywała wynagrodzenie w wysokości... 825 dolarów. Sam zainteresowany nie kryje swojego zaskoczenia:

W tej chwili jestem pod presją, aby uczynić każdą pracę naprawdę wyjątkową. Jestem teraz opłacany przez społeczność, więc myślę, że moja praca musi być naprawdę warta ich pieniędzy. Muszę robić rzeczy, które nie są tylko nowymi skórkami. Mógłbym w ten sposób zniszczyć dobra inicjatywę, więc muszę unikać podobnych rzeczy. Ludzie mają konkretne oczekiwania.

Łaska społeczności na pstrym koniu jeździ, czego świadomy jest także Shannon. Przewiduje on, że w ciągu trzech tygodniu zainteresowanie społeczności znacznie zmaleje. Ma to jednak niewielkie znacznie w kontekście pewnego fenomenu. Zaobserwować można przecież, że internetowe społeczności coraz bardziej się usamodzielniają – poza „samą” grą wkład producenta w przedsięwzięcie jest zerowy.

Można sobie na tej podstawie pozwolić na daleko idące spekulacje. Być może wkrótce producenci będą udostępniać jedynie grę, a jej doskonalenie, aktualizacje czy dodatki będą rozwijane przez niezależnych deweloperów opłacanych przez bardziej majętną część społeczności, dzięki której korzystali by wszyscy gracze.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.