Outlook.com już bez etykietki „Preview”, ma 60 milionów aktywnych użytkowników

Outlook.com już bez etykietki „Preview”, ma 60 milionów aktywnych użytkowników19.02.2013 18:43

Outlook.com, czyli następca Hotmaila i próba podebrania użytkowników GMailowi, cieszy się sporym powodzeniem. Od premiery w lipcu ubiegłego roku przyciągnął kilkadziesiąt milionów użytkowników, z czego 60 milionów aktywnie korzysta z usługi. Co więcej, Microsoft twierdzi, że przynajmniej jedna trzecia to osoby „nawrócone” z GMaila (zostało tam jeszcze 425 milionów użytkowników). Od dziś do tego grona dołączać będą również stopniowo użytkownicy Hotmaila, którzy jeszcze nie przenieśli się sami do nowej usługi. Hotmail istnieje od 1996 roku, ma ponad 300 milionów użytkowników i dla wielu był pierwszą (lub drugą po AOL) skrzynką pocztową. Automatycznie zmieni się jednak jedynie interfejs, wszystkie stare adresy i dane zostaną zachowane.

Microsoft poinformował, że ponad 12 milionów użytkowników Outlook.com korzysta w narzędzi takich jak Sweep czy planowanie czyszczenia, które pomagają zachować porządek w skrzynce odbiorczej, a 25 milionów zaprzyjaźniło się ze SkyDrive (pod koniec stycznia miał on w sumie ponad sporo 200 milionów użytkowników). Firma poinformowała, że użytkownicy jej usługi pocztowej zapisali na wirtualnym dysku ponad pół miliarda dokumentów i zdjęć (4% liczby wszystkich przechowywanych tam plików).

Należy też zwrócić uwagę na to, że Outlook.com dziś osiągnął status, który nazwalibyśmy „stabilnym”. Przy tej okazji ruszyła kampania reklamowa, która tym razem nie pokazuje wścibskiego GMailmana czytającego pocztę użytkowników, ale po prostu prezentuje możliwości produktu. Oto jedna z pierwszych reklam będących jej częścią:

Pozbyciu się etykiety „Preview”, oznaczającej że produkt jest w wersji podglądowej i nie jest jeszcze gotowy, nie towarzyszyła niestety żadna większa aktualizacja. Szkoda, bo jeszcze przy starcie Outlook.com zapowiedzianych było kilka ciekawostek, jak integracja ze Skype i zupełnie nowy kalendarz.

W natłoku tych informacji nie sposób nie zauważyć, że Microsoft zachował się dość brzydko wobec użytkowników Maków — po cichu podniósł ceny. Office for Mac Home and Student kosztuje 140 dolarów zamiast 120, Office for Mac Home & Business zaś 220 zamiast 200 (w Polsce kosztują teraz odpowiednio 569 zł i 1089 zł w Apple Store, 139 i 269 euro na stronie producenta). Prawdopodobnie aby uczynić ofertę jeszcze mniej atrakcyjną, usunął również bardziej opłacalne licencje na kilka stanowisk. Ceny skoczyły na stronie Microsoftu i w Apple Store, większość sprzedawców jednak jeszcze trzyma je na starym poziomie. Widać nawet użytkowników OS X Microsoft chce za wszelką cenę przymusić do Office 365.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.