Patenty Microsoftu dla branży motoryzacyjnej – Toyota jest chętna

Patenty Microsoftu dla branży motoryzacyjnej – Toyota jest chętna23.03.2017 14:45

Co Microsoft ma wspólnego z motoryzacją? Coraz więcej. Własnośćintelektualna firmy z Redmond jest dziś kluczowa dla jej dalszegorozwoju szczególnie dziś, gdy rozkwita koncepcja samochodówpołączonych. Wszyscy ci, którzy w to wierzą, mogą jużskorzystać z nowego programu licencjonowania dla branżymotoryzacyjnej, który zainteresowanym pozwoli uzyskać prawo dokorzystania z tych wszystkich technologii od lat rozwijanych wlaboratoriach Microsoftu – takich choćby jak system plików exFATczy kamery Kinect. Poważnie.

Erich Andersen, menedżer własności intelektualnej w Microsofcieprzypomina, że jego firma inwestuje rocznie 11,4 mld dolarów wbadania i rozwój, od ponad 30 lat rozwijając technologienapędzające dziś najnowocześniejsze samochody połączone. Gdzienie spojrzycie – na telematykę, zinformatyzowaną rozrywkę,bezpieczeństwo i inne podsystemy dzisiejszych połączonych aut, tamznajdziecie technologie i innowacje Microsoftu – stwierdziłAndersen.

Aby producenci aut mogli rozwijać, jak to określono, *jeszczelepsze doświadczenie jazdy *dlakierowców i pasażerów, zaoferowano im więc program licencyjny,obejmujący dostęp do patentów dotyczących takich dziedzininformatyki jak systemy operacyjne, sztuczna inteligencja, czynaturalne interfejsy użytkownika. Na liście tej znajdziemy:

Systemy operacyjne: przez 40 latMicrosoft miał zdobyć niezrównane doświadczenie w budowaniusystemów operacyjnych, od tych dla urządzeń przenośnych, pohiperskalowalne, dla Internetu Rzeczy i chmur. Szkoda tylko, że niktich poza desktopami nie stosuje.Przechowywanie plików: systemplików exFAT ma być wiodącym w branży rozwiązaniem przenośnychnośników danych, takich jak karty SD czy pendrive’y. No cóż,patenty na FAT już wygasły… Łączność: Microsoft uważasię za pionier w łączności Wi-Fi i mobilnej. Zapowiada więcdalsze inwestycje w urządzenia połączone z siecią, bezprzewodową, telegraficzną (sic!) i telefoniczną.

Czujniki: podstawą rozwojuinteligentnego pozyskiwania danych i rzeczywistości rozszerzonej sąinnowacje w czujnikach. Microsoft ma tu długą historię tworzeniaprzełomowych technologii, od inteligentnych piórek po rozpoznawanietwarzy. Faktycznie, Windows Hello działa nieźle, możespopularyzować biometrię w PC bardziej niż jakakolwiek innatechnologia. Czy jednak chcemy aut rozpoznających nam twarze?

Obsługa gestami: rozpoznawaniegestów za pomocą technologii Kinect może służyć do budowanianowych, angażujących rozwiązań dla wirtualnej i rozszerzonejrzeczywistości. Tylko czy rozwiązania w motoryzacji powinny być…angażujące?Graficzne interfejsy użytkownika:Microsoft projektuje i testuje interfejsy, które mają uczynićdoświadczenia użytkownika możliwie bezproblemowym. Potem zaśwydaje Windows 10. Rozpoznawanie głosu: odpierwszych prób sterowania systemu głosem po asystentkę Cortanę,Microsoft ma tu długą historię. I dlatego wszyscy biorą do swoichlodówek i pralek Alexę Amazonu.Multi-Touch: Microsoftprzedstawia się jako lider w technologii wielopunktowego dotyku. Nocóż, wszyscy dziś oferują wsparcie dla 10-punktowego dotyku,nawet Raspberry Pi. Po prostu ludzi z 12 palcami nie jest za wielu.Bezpieczeństwo: Microsoft zawszestara się być przed wszystkimi w rozwoju technologii ochrony danychi informacji. Za przykład stawia tu zapoczątkowaną ponad 10 lattemu inicjatywę Trustworthy Computing oraz aktywne działanie swojejgrupy do walki z cyberprzestępczością.

AI: nową falą komputeryzacji mabyć nasycenie doświadczeń cyfrowych inteligencją. Microsoft,dysponując zarówno technologią jak i rozmachem działania, chce,by ta inteligencja płynęła z jego chmury. [yt=https://www.youtube.com/watch?v=viIBM36p6n4]Więcej na temat koncepcjilicencjonowania Samochodów Połączonych według Microsoftuznajdziecie na stronach ConnectedVehicles. Pierwszym producentem aut, który zainteresował siępatentami firmy z Redmond jest japońskaToyota.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.