Peugeot 2008: Nawigacja 3D z TomTom Traffic oraz pakiet wsparcia kierowcy

Peugeot 2008: Nawigacja 3D z TomTom Traffic oraz pakiet wsparcia kierowcy30.01.2021 12:51
Bardzo nietypowe wnętrze, wbrew pozorom, jest wygodne i funkcjonalne
Artykuł sponsorowany

Samochody testowe zazwyczaj są wyposażone „po kokardy”, a to sprawia, że trudno jednoznacznie ocenić auto patrząc przez pryzmat potencjalnego kupującego, który nie zawsze wybiera topową odmianę. Dlatego też gdy pojawiła się szansa sprawdzić Peugeota 2008 w środkowej odmianie Allure, z chęcią skorzystałem z okazji. Co ciekawego znajdziemy na pokładzie?

Dla wielu kierowców nadal ogromną zaletą jest rozbudowany system info-rozrywki z nawigacją. To od jej jakości i trafności zależy, czy kierowca będzie zadowolony z tego rozwiązania. Nie każdy chce lub potrafi korzystać z Android Auto i nawigacji Google’a i nadal uważa, że rozwiązanie producenta jest lepsze i bardziej intuicyjne. Poza tym coraz więcej kierowców zaczęło zwracać uwagę na wyposażenie związane ze wsparciem oraz bezpieczeństwem. Postanowiłem sprawdzić te dwa aspekty.

Nawigacja 3D z TomTom Traffic

Nawigacje producenta, które aktualizowane są raz na rok powoli przechodzą do lamusa, wypierane przez zaawansowane rozwiązania oferujące wsparcie online praktycznie przez cały czas. Jednym z takich rozwiązań jest nawigacja w Peugeocie 2008. Oferuje ona łączność online i dzięki usłudze TomTom Traffic bardzo sprawnie pokazuje ewentualne opóźnienia na trasie spowodowane korkami. Potrafi dość szybko i trafnie określić objazd, odpowiednio skorygować trasę lub pokazać, jakie będzie szacunkowe opóźnienie.

Oczywiście sprawność działania, trafność i płynność zmian nie jest na takim poziomie, jak usługi Google’a, ale podczas kilkudniowego testu nie miałem problemów i chętnie korzystałem z wbudowanej nawigacji. Owszem, aktualność tras nie było najwyższych lotów, bowiem nie rozpoznawała wielu zmian w organizacji ruchu spowodowanych modyfikacją trasy S7, ale to cecha wspólna niemal wszystkich nawigacji samochodowych, oferowanych seryjnie. Tutaj cudów nie ma i nie możemy liczyć na aktualizacje „na żywo”.

Pakiet systemów wsparcia kierowcy

Peugeot 2008 jest wyposażony w wiele ciekawych technologii pokładowych i systemów wspomagania prowadzenia. Nie są to co prawda technologie tak zaawansowane, jak np. w Volkswagenie czy Mercedesie, ale znacząco zwiększają one poziom bezpieczeństwa podczas manewrowania i umożliwiają szybszą ocenę sytuacji oraz reagowanie z większym wyprzedzeniem na to, co dzieje się na drodze.

[1/2]
[2/2]

W pakiecie Peugeot Drive Assist Plus możemy skorzystać nawet z jazdy półautonomicznej, oczywiście z pełną kontrolą ze strony kierowcy. W skład całego systemu wchodzi m.in. aktywny asystent monitorowania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat z funkcją Start&Stop, który automatycznie dostosowuje prędkość jazdy do auta poprzedzającego, jest w stanie się zatrzymać, wyłączyć silnik, a następnie go uruchomić i samodzielnie ruszyć. System ten korzysta z radaru w przednim zderzaku oraz kamery umieszczonej w górnej części szyby czołowej.

[1/2]
[2/2]

Przydatne mogą okazać się również tryby jazdy z pakietu Advanced Grip Control. Co prawda auto nie ma napędu na cztery koła, ale po zastosowaniu odpowiedniego trybu jazdy, możliwa jest sprawna i wydajna jazda np. po nieutwardzonym podłożu, piasku, śniegu czy błocie. Podczas zjazdów przydatny okaże się asystent zjazdu Hill Assist Descend Control. Autem nie zapuszczałem się w ciężki teren, ale leśna droga po deszczu nie była problemem, podczas gdy ten sam przejazd bez włączonego odpowiedniego trybu był bardzo trudny, nerwowy i „szarpany”. Jasne, tryby jazdy nie zastąpią dodatkowej osi napędzanej, ale pomogą pokonać lekki teren. W końcu czasem warto wykorzystać nieco większy prześwit.

[1/2]
[2/2]

Auto posiada również system aktywnego monitorowania martwego pola, system aktywnego awaryjnego hamowania w razie wykrycia przeszkody (Active Safety Brake), alarm o zbliżającej się przeszkodzie np. zbyt małej odległości od auta poprzedzającego, automatyczne światła drogowe oraz pakiet automatycznego parkowania, który całkowicie wyręcza kierowcę z obowiązki parkowania np. równoległego lub prostopadłego. Asystent parkowania działa bardzo sprawnie i dokładnie, a manewry wykonywane są dość szybko.

Podsumowanie

Peugeot 2008 z powodzeniem może pełnić rolę pełnoprawnego samochodu miejskiego z ambicjami auta w (bardzo) lekki teren np. na dojazdy na działkę, piknik itp. Ma mnóstwo systemów wsparcia kierowcy, które nie tylko poprawiają bezpieczeństwo, ale zdecydowanie wpływają na komfort jazdy. Cena testowanego egzemplarza w odmianie Allure zaczyna się od poziomu 93 200 złotych.

Plusy
  • Wygodna nawigacja z informacjami o korkach itp.
  • Mnóstwo systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy
  • Duży i czytelny wyświetlacz główny
  • Ładnie zaprojektowane cyfrowe zegary
Minusy
  • System nie jest zbyt intuicyjny
  • Czytelność zegarów w słońcu nie zawsze jest idealna
Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.