Pierwsze wyniki finansowe Facebooka rozczarowały

Pierwsze wyniki finansowe Facebooka rozczarowały27.07.2012 10:20

Facebook zadebiutował na giełdzie w maju, zaś w nocy naszego czasu odbyła się pierwsza prezentacja jego wyników finansowych jako spółki publicznej. Liczby nie były najgorsze, ale nie spełniają oczekiwań sprzed debiutu giełdowego. Firma „cudownego dziecka” miała zagwarantować bajkowe wzrosty i niewyobrażalne zyski, ale te marzenia nie przetrwały zderzenia z rzeczywistością.

Facebook zanotował przychód wysokości 1,18 miliarda dolarów, co jest powyżej oczekiwań analityków. 84% przychodu (992 miliony dolarów) wygenerowały reklamy. Niestety w ostatecznym rozrachunku firma znalazła się pod kreską ze stratą netto wysokości 157 milionów dolarów. Akcje firmy straciły wczoraj 18% wartości, zaś od dnia debiutu 37%. Obecnie mają najniższą wartość w swojej krótkiej historii.

Firma podała również statystyki dotyczące liczby użytkowników, która tak naprawdę ma decydujący wpływ na jej kondycję. Liczba miesięcznie aktywnych użytkowników wyniosła w minionym kwartale 995 milionów, czyli o 29% więcej, niż przed rokiem. znaczący wzrost zanotowano wśród użytkowników mobilnych — 543 miliony aktywnych miesięcznie, co oznacza 67% wzrost rok-do-roku. O 32% względem analogicznego okresu ubiegłego roku wzrosła liczba użytkowników aktywnych dziennie — obecnie jest ich 552 miliony.

Perspektywy są dobre, ale spodziewającym się, że Mark Zuckerberg zamieni w złoto wszystko, czego dotknie, wylano kubeł zimnej wody na głowy. Facebook jest firmą z przyszłością, która zacznie przynosić porządne zyski za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat. O ile oczywiście model biznesowy oparty na czerpaniu zysków z reklam będzie nadal działać. Problemem może być fakt, że w końcu ustabilizuje się liczba użytkowników serwisu, gdyż pula internautów jest jednak ograniczona. Jedynym logicznym kierunkiem rozwoju są platformy mobilne, a własnego telefonu Facebook produkować nie ma zamiaru — bardziej opłaca się zaistnieć na wszystkich innych.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.