Pirackie serwisy pozbawione zysków z reklam. Na czarnej liście także Zatoka

Pirackie serwisy pozbawione zysków z reklam. Na czarnej liście także Zatoka21.09.2015 15:27

Walka z piractwem zaczyna przybierać nowe formy. Po tym, jak umiarkowanie skuteczne okazało się zamykanie kolejnych serwerów i blokowanie domen, w Szwecji spróbowano manewru okrążającego – właścicielom serwisów z plikami torrent znacznie utrudniono możliwość czerpania korzyści z reklam wyświetlanych.

Nowa antypiracka koalicja powstała z inicjatywy organizacji Property Rights Alliance oraz Swedish Advertisers, zrzeszającej ponad 600 reklamodawców ze Szwecji. Głównym celem kampanii jest oczywiście serwis The Pirate Bay. Organizacje przedstawiają sposób zarabiania Zatoki jako wykorzystywanie ruchu na stronie, oferującej treści naruszające prawa autorskie, do zarabiania na kampaniach legalnie prosperujących firm.

Inicjatywa Property Right Alliance i Swedish Advertisers ma między innymi charakter informacyjny i skupia się na uświadamianiu reklamodawcom, że do poszerzania zasięgu kampanii wykorzystywane są strony, których legalność jest, delikatnie rzecz ujmując, dyskusyjna. Zwracana jest zatem uwaga na bardziej skrupulatną weryfikację partnerów i branie pod uwagę większej liczby czynników, niż tylko zapewnienie swojej firmie możliwie jak największych korzyści z kampanii.

Oprócz tego zostały przedsięwzięte dużo bardziej stanowcze kroki. Oprócz The Pirate Bay, dziewięć innych serwisów zostało dopisanych na czarną listę. Wśród nich znajdują się przede wszystkim szwedzkie witryny: Sweflix.to, Swefilm.tv czy film365.se. Dodanie ich na czarną listę ma poskutkować zbojkotowaniem pirackich serwisów przez ponad sześciuset reklamodawców zrzeszonych w ramach Swedish Advertisers.

Trudno zakładać, aby po latach na ogół nieudolnej walki z piractwem ten model kampanii miał przynieść rewolucyjne rezultaty. Zwłaszcza, że Property Rights Alliance nie ma do zaoferowania w zasadzie nic poza odwoływaniem się do etyki. Z dystansem należałoby traktować, że taka argumentacja będzie dla niezrzeszonych szwedzkich reklamodawców bardziej przekonująca niż zasięg kampanii reklamowej oferowany na przykład przez The Pirate Bay.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.