Piractwo naszych czasów: rippowanie streamingów coraz popularniejsze

Piractwo naszych czasów: rippowanie streamingów coraz popularniejsze20.09.2017 17:54

Internauci zawsze będą się starać zdobyć coś za darmo i nie inaczej jest z muzyką. Zmieniają się jednak sposoby jej zdobywania – sieci P2P odchodzą w zapomnienie. Teraz na topie jest zdobywanie muzyki z różnych usług streamingowych, a w szczególności zapisywanie dźwięku z filmów z YouTube'a.

O tym zjawisku informowaliśmy w lipcu i teraz mamy potwierdzenie, że jego skala rośnie z dnia na dzień, szczególnie wśród młodszych użytkowników. Oczywiście branża muzyczna nie jest zadowolona, mimo ogromnych rekompensat wypłacanych przez YouTube'a.

Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI) opublikowała niepokojący branżę raport, z którego wynika, że już jedna trzecia interneutów ucieka się do rippowania muzyki bez licencji. Oznacza to, że zgrywanie muzyki z usług na żądanie nie tylko jest najpoważniejszym zagrożeniem w oczach przemysłu muzycznego, ale jego skala rośnie.

IFPI zaznacza, że YouTube to obecnie ponad połowa rynku muzyki na żądanie i choć od zawsze znane były sposoby ściągania z serwisu muzyki i filmów, dopiero od niedawna jest głównym źródłem pirackiej muzyki. Podczas gdy 40% ankietowanych przyznało się do ściągania pirackich utworów, 35% z nich korzystało z narzędzi do rippowania. To o 30% więcej niż przed rokiem. Oberwało się też wyszukiwarce Google, której ponad połowa piratów używa do zdobywania nielicencjonowanej muzyki.

Najwięcej rippujących jest wśród nastolatków. Mimo że mają spory wybór źródeł muzyki, i tak decydują się na zgrywanie utworów z YoTube'a. 85% osób w wieku 13-15 lat korzysta ze streamingów.

To oczywiście nie jedyny powód do niezadowolenia w oczach branży muzycznej, przyzwyczajonej do obracania milionami dolarów. Raport zwraca uwagę także na rozdźwięk między oczekiwanymi i faktycznymi przychodami z korzystania z YouTube'a przez Internautów. Niezadowolenie osiągnęło poziom, w którym YouTube został oskarżony o manipulowanie przy realizowaniu wymogów DMCA (czyli reagowanie na zgłoszenia pirackich treści i usuwanie ich). Do wytwórni wraca podobno za mało pieniędzy, by produkowanie muzyki było opłacalne. IFPI rozważa nawet wymuszenie stosownych rozwiązań prawnych dla tego problemu.

Dla 85% odwiedzających YouTube jest źródłem muzyki, ale tylko 24% szuka tam czegoś nowego. W większości szukamy tam utworów, które już znamy. Warto też zaznaczyć, że mimo wszystko wzrosła liczba osób korzystających z autoryzowanych usług z muzyką na żądanie. Korzysta z nich 45% użytkowników usług muzycznych – 37% więcej niż przed rokiem. 90% z nich słucha muzyki na smartfonach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.