Płatności przez Microsoft Edge już w Windows 10 Creators Update. Pośrednicy mogą pakować walizki?

Płatności przez Microsoft Edge już w Windows 10 Creators Update. Pośrednicy mogą pakować walizki?18.12.2016 12:37

Płacenie bezpośrednio z przeglądarki, to Następna Wielka Rzeczw e-commerce. Kto zdoła ją dobrze zaimplementować w swoimoprogramowaniu i przyciągnąć do tego masy użytkowników, będziew następnych dziesięcioleciach czerpał zyski nie mniejsze niżdziś czerpią wiodący pośrednicy płatności. Ze swojąimplementacją webowych płatności wychodzi też Microsoft, któryogłosił wprowadzenie Payment Request API w przeglądarce Edge,zarówno na pecetach jak i smartfonach z Windows 10. Interfejs tenbędzie standardową częścią silnika EdgeHTML 15, któryzadebiutuje wraz z Windows 10 Creators Update.

Już niebawem członkowie programu Windows Insider będą moglitestować sprzężony z Portfelem Microsoft (Microsoft Wallet)mechanizm płatności w przeglądarce, który może nieźlewstrząsnąć rynkiem internetowych przelewów. Od kompilacji 14986sklep internetowy będzie mógł uzyskać za zgodą użytkownikabezpieczny dostęp do Portfela, przechowującego informacje niezbędnedo realizacji płatności (dane karty kredytowej, imię i nazwisko,adres). Dzięki temu nie trzeba będzie przebijać się przez męcząceformularze, wypełniając mozolnie ich pola wciąż tymi samymidanymi. Z Portfelem Microsoftu użytkownik będzie płacił jednymkliknięciem, a sklep nie będzie musiał nikomu płacić prowizji zaułatwienie płatności.

Z raportuopracowanego przez analityków portalu Internet Retailer wynika, żecoraz częściej klienci rezygnują z zakupów internetowych,najwyraźniej zniechęceni przebiegiem całego procesu – zarówno wprzeglądarkach desktopowych jak i mobilnych. Szkody dla sprzedażymuszą być ogromne, skoro wg wspomnianego raportu 46,1% porzuceńkoszyków zachodzi na etapie płatności, 37,4% przy obowiązkulogowania, 35,7% po wyświetleniu kosztów dostawy, 20,9% pozażądaniu adresu rachunku, a 20% po zażądaniu adresu dostawy. Jakwidać, z tych pięciu powodów porzucania koszyków tylko jeden macoś wspólnego z ceną – to koszty dostawy. Pozostałe dotycząwyłącznie przebiegu procesu płatności. Zmniejszenie frustracjiklientów łatwo się więc przełoży na wzrost sprzedaży i większeobroty sklepu.

Co najważniejsze, sklepy nie będą musiały tworzyć oddzielnychpunktów styku z systemami płatności różnych dostawców. GrupaW3C przygotowała wspólny interfejs Payment Request API, któryłatwo jest wbudować w sklep internetowy. Jest on minimalistyczny,nie liczy podatków, nie dodaje wartości zakupionych towarów, poprostu przenosi do sklepu dane o metodzie płatności, zamówionychtowarach i opcjach. Utworzony obiekt z danymi o transakcji zostajewyświetlony użytkownikowi (np. w formie okna dialogowegoprzeglądarki), czekając na zatwierdzenie kliknięciem przyciskuPłać. Jego kliknięcie uruchamia procedurę uwierzytelnienia (np.poprzez mechanizm biometrii Windows Hello) – i to wszystko.Zamówienie w sklepie zostaje złożone.

Szczegółowe informacje o działaniu Payment Request APIznajdziecie w oficjalnejdokumentacji interfejsu. Warto pamiętać, że to nie jesttechnologia unikalna dla Microsoftu, korzystać z niej zamierza m.in.Google, które zapowiedziało pełną implementację w Chrome dlaAndroida od wersji 54. Można się spodziewać, że już w 2017 rokubezpośrednie płacenie za zakupy z przeglądarki, bez pośrednikówtypu PayU, stanie się codzienną praktyką internautów –upraszcza bowiem cały proces i czyni go bezpieczniejszym. Co by niemówić, bardziej chyba możemy zaufać Portfelowi Microsoftu, niżjakimś internetowym pośrednikom, szczególnie z nieznanych nambliżej krajów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.