PlayStation 5 zdominowało Xboxa Series X. Globalna sprzedaż niemal dwukrotnie większa

PlayStation 5 zdominowało Xboxa Series X. Globalna sprzedaż niemal dwukrotnie większa20.01.2021 15:14
PS5 wygrywa, ale Xbox stale rośnie /fot. gamingsmart.com
Artykuł sponsorowany

Według raportu Gamingsmart.com, PlayStation 5 jest niekwestionowanym zwycięzcą wyścigu o najpopularniejszą konsolę nowej generacji. Sony sprzedało 4,48 miliona egzemplarzy, a Xbox Series X/S firmy Microsoft zakupiono zaledwie 2,4 miliona razy.

Grudniowe dane pokazują, że globalnie 65,05 proc. konsolowców wybrało PlayStation 5, a 34,95 proc. wybrało Xboxa Series X/S. W Polsce wygląda to bardzo podobnie. Konsolę Sony wybrało 63,2 proc. kupujących a Microsoftu 36,8 proc. Wynik "konsolowej wojny" trzeba brać oczywiście przyjmować z mniejszym czy większym marginesem błędu, ale taka różnica rozstrzyga już wszystko.

Nie wszędzie dominuje jednak PlayStation. Przykładowo w Stanach Zjednoczonych, Xbox delikatnie prowadzi z wynikiem 50,19 proc. Z Kolei w Meksyku sprzedaż wygląda zupełnie odwrotnie. Xbox Series X/S stanowi 62,27 proc. zakupionych konsol, a PlayStation 5 37,73 proc. Łącznie w 12 krajach spośród 167 przebadanych wygrywa Xbox. Oprócz wyżej wymienionych, na liście znalazły się: Afganistan, Belize, Bermudy, Białoruś, Chiny, Grenada, Jamajka, Liberia, Słowenia i Węgry. Całość możecie znaleźć tutaj.

Chociaż wyniki zdecydowanie chylą się ku PlayStation, analitycy z Gamingsmart twierdzą, że marka Microsoft stale rośnie. Sony zbudowało swoją popularność już ponad dwie dekady temu. Natomiast Microsoft osiąga znaczne wzrosty od 2018 roku, kiedy stanowił 25 proc. rynku. W 2020 urósł prawie o 15 proc., co wskazuje na ogólną tendencję wzrostową. Niewykluczone, że w ciągu kolejnych lat Xbox Series X/S może zacząć doganiać PlayStation 5.

Pod względem wydajności konsola Microsoftu jest mocniejsza od PlayStation 5. Jak widać to dla kanapowych graczy nie jest najważniejsze. Na wynik konsoli Sony składa się prawdopodobnie kilka czynników. Przede wszystkim ekskluzywne tytuły, bardzo silna marka i spora rzesza fanów. Z drugiej strony Xbox oferuje takie usługi jak Game Pass dający dostęp do ponad 100 gier za niewielką opłatą.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.