Poczta Polska łączy stare z nowym. Klienci też to odczują

Poczta Polska łączy stare z nowym. Klienci też to odczują24.04.2019 15:22
Poczta Polska wdrożyła Microsoft Dynamics AX i chmurę Azure

Poczta Polska zrobiła kolejny krok w stronę nowoczesności. Z pomocą Microsoftu wdrożyła nowoczesne oprogramowanie, które ułatwi pracę, rozliczenia i rozwijanie kolejnych usług dla klientów.

Po e-awizo, przerabianiu listów na e-maile i Envelo przyszła pora na gruntowne zmiany "pod maską" Poczty Polskiej. Właśnie zakończył się proces wdrażania platformy Microsoft Dynamics AX – rozbudowanego systemu relacji z klientami, finansów, inwentaryzacji, prowadzenia magazynu i wielu innych działań niezbędnych w firmie tego kalibru. Dzięki temu usprawniona zostanie wewnętrzna praca Poczty Polskiej.

Wbrew pozorom może to mieć znaczenie także dla klientów Poczty Polskiej. Platforma Microsoft Dynamics AX ma umożliwić szybszą pracę 1300 użytkownikom korzystającym z systemu, więc niektóre procesy zostaną znacznie przyspieszone i łatwiej będzie podjąć kluczowe decyzje. Ponadto Microsoft Dynamics AX zapewni odpowiedni poziom cyberbezpieczeństwa, relatywnie tanie utrzymanie infrastruktury.

Od e-kartki po transport lotniczy

Poczta Polska już teraz jest w czołówce największych firm w Polsce, ale ma ambitne plany. Transformacja cyfrowa, której częścią jest wdrożenie Microsoft Dynamics AX, to krok w kierunku rozwinięcia usług i działalności operacyjnej. Spółka dąży do zapewnienia pełnego łańcucha dostaw, obejmującego transport lotniczy, kolejowy i drobnicowy. Jeśli się to uda, Poczta Polska będzie jednym z największych operatorów logistycznych.

Obecnie oprogramowanie Microsoftu usprawnia przede wszystkim procesy księgowe. Wiele operacji finansowo-księgowych będzie wykonywanych automatycznie, kontrahenci zostaną zebrani w centralnej bazie. Wcześniej dane kontrahentów i umowy były rozmieszczone w 26 osobnych systemach! Platforma pomoże też badać potrzeby rynku i się do nich dopasowywać, z czym ostatnio Poczta Polska miała pewne problemy.

Infrastruktura Poczty Polskiej została połączona ze środowiskiem chmurowym Microsoft Azure, dzięki czemu całość może się skalować, zależnie od chwilowych potrzeb spółki. Azure zapewnia też wysoki poziom cyberbezpieczeństwa przechowywanych danych, świetne możliwości monitoringu i łatwe zarządzanie.

Z czasem klienci także powinni zauważyć zmiany. Oferta Poczty Polskiej będzie lepiej odpowiadać ich potrzebom, niektóre usługi da się zrealizować szybciej, jakość też powinna się podnieść. Powinno też zniknąć ogólne poczucie bałaganu.

Poczta Polska w liczbach

Z Microsoft Dynamics AX skorzysta 1,3 tys. pracowników Poczty Polskiej, zatrudniającej ponad 80 tys. osób. Firma ma w Polsce ponad 7,5 tys. placówek, filii i agencji. Codziennie pocztowcy pokonują dystans równy 13 okrążeniem Ziemi, dostarczając miliony listów i paczek.

Od strony księgowej Poczta Polska także imponuje. Platforma Microsoftu została przystosowana do generowania jednego z największych plików JPK w kraju – JPK spółki ma 32 tys. stron… za miesiąc. Średnio księgowanych jest 11 mln transakcji miesięcznie, a w szczytowych okresach nawet milion dziennie. Środowisko Azure Poczty Polskiej też należy do czołówki. Wdrożenie prowadziło 150 osób z Poczty Polskiej, polskich dostawców usług i Microsoftu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.