Pokazujemy najlepsze telewizory Smart TV i dodatki do oglądania sportu i filmów

Pokazujemy najlepsze telewizory Smart TV i dodatki do oglądania sportu i filmów20.05.2018 18:00

Każdy moment jest dobry, by pomyśleć nad zmianą telewizora na większy, lepiej wyposażony i łatwiejszy w obsłudze. Jedną z takich okazji są z pewnością zbliżające się w okresie letnim wydarzenia sportowe, które bez wątpienia miło byłoby oglądać na ekranie telewizora, który zapewni najlepszy możliwy przekaz.

Sprzęt zostanie jednak w domu na dłużej, a wtedy musi sprawdzić się podczas oglądania filmów. Wybierając nowy telewizor warto więc zwrócić uwagę na kilka jego kluczowych cech, dzięki którym okaże się świetnym sprzętem zarówno do oglądania sportu, jak i pełnometrażowych produkcji.

Rozdzielczość, rodzaj panelu

Jednym z pierwszych parametrów nowego telewizora, na który należy zwrócić uwagę jest rozdzielczość. Definiuje ona liczbę pikseli, które znajdują się na ekranie. Im jest ich więcej, tym obraz będzie bardziej szczegółowy, a krawędzie kształtów – gładsze i mniej poszarpane. Standardem jest już dziś rozdzielczość FullHD (1920×1080 pikseli), która pozwala wyświetlić w pełnej jakości zdjęcie o rozdzielczości około 2 megapikseli. Dobrze jednak rozważyć, czy nie warto kupić telewizora o wyższej rozdzielczości.

Rozdzielczość telewizora 4K to taka sama liczba pikseli, jak w czterech odbiornikach FullHD.
Rozdzielczość telewizora 4K to taka sama liczba pikseli, jak w czterech odbiornikach FullHD.

Kolejną możliwością jest rozdzielczość określana jako 4K (4096×2160 pikseli), która pozwoli wyświetlić na ekranie bez skalowania zdjęcie o rozdzielczości prawie 9 megapikseli. Producenci stosują także inne jej nazwy, Samsung na przykład określa ją także jako UHD – to skrótowiec od angielskich słów oznaczających ultra wysoką rozdzielczość).

Myśląc o zastosowaniu w sporcie i filmach wysoka rozdzielczość może mieć szczególne znaczenie. Podczas rozgrywek sportowych pozwoli dojrzeć każdy szczegół i rozwiać ewentualne wątpliwości niesłusznie odgwizdanych przewinień, zaś w trakcie oglądania filmów – dostrzec na przykład więcej detali scenografii.

Następnym dylematem może być rodzaj matrycy. W ofercie Samsunga znaleźć można panele LCD oraz QLED (LCD z nowatorskim podświetleniem). Panele LCD mają jedną ważną zaletę: w przeciwieństwie do ekranów wykorzystujących organiczne diody, nie są podatne na efekt wypalania, dzięki czemu po latach wyświetlany obraz powinien być równie dobry co w dniu zakupu telewizora.

Użytkownicy, którym zależy na jak najlepszych kolorach powinni zainteresować się jednak głównie matrycami QLED (Quantum Dot). To technologia gwarantująca lepsze odwzorowanie bieli, a tym samym pozostałych kolorów podczas wyświetlania. W połączeniu z zastosowaniem obrazowania w wysoką rozpiętością tonalną (HDR) przekłada się na zwiększenie liczby wyświetlanych odcieni aż do jednego miliarda (z 16 milionów w typowym odbiorniku).

Obowiązkowy HDR i nie tylko

Wybierając telewizor z myślą o oglądaniu rozgrywek sportowych i filmów, koniecznie trzeba dziś zwrócić uwagę na obsługę trybu HDR. To technologia umożliwiająca wyświetlanie obrazu w szerszej rozpiętości tonalnej, która poprawia wrażenia wizualne uwydatniając szczegóły z najbardziej i najmniej oświetlonych obszarów sceny. Obsługę HDR10 znaleźć można w większości telewizorów Samsunga, ale należy zwrócić dodatkową uwagę na oznaczenia.

Obok skrótu HDR Samsung umieszcza liczbę zależną od możliwości matrycy. Ta wskazuje na maksymalną jasność (wyrażoną w nitach), którą w szczycie może wygenerować matryca. I tak na przykład gdy mowa jest o telewizorze NU8500 z serii Premium UHD obsługującym HDR1000, chodzi o maksymalną jasność matrycy sięgającą 1000 nitów. W modelu Q9F z 2018 roku wartość ta wynosi aż 2000 nitów.

HDR to jednak nie wszystko. Wybierając telewizor warto również zwrócić uwagę na dodatkowe zastosowane technologie, które mają zwiększyć jakość wyświetlanego obrazu. Warte uwagi są dodatkowe powłoki, które eliminują niepożądane odblaski na powierzchni ekranu czy technologie umożliwiające miejscowe podbicie jasności, by dodatkowo poprawić kontrast.

Telewizor nie musi być nudnym meblem

Co ciekawe, dzisiaj wybór telewizora od strony wizualnej nie musi się ograniczać do decyzji odnośnie koloru obudowy. Samsung w swojej ofercie zadbał o propozycje dla osób, które nie chcą wyglądem odbiornika psuć wnętrza pomieszczenia. Klienci mogą wybrać jeden z modeli, który imituje obraz i któremu można zmieniać ramy lub inny, który zawieszony na ścianie upodobni się do niej, by wyłączony wyglądał tylko jak ramka. Tutaj dodatkowym atutem jest niewielki, optyczny przewód przyłączeniowy eliminujący nieestetyczną wiązkę kabli łączącą zwykle telewizor z dekoderem czy odtwarzaczem Blu-ray.

[1/2]
[2/2] Dzięki funkcji Ambient Mode w nowym Samsung QLED TV 2018 wkomponujesz telewizor w otoczenie

Warto zwrócić uwagę, iż wygląd zewnętrzny to w tym przypadku niejedyna pozytywna cecha. Wspomniane modele Samsunga oferują przy okazji świetne parametry obrazu, w tym matrycę QLED i szereg funkcji smart dzięki oprogramowaniu. Jeśli więc na liście priorytetów podczas zakupu jest również wzornictwo telewizora, zdecydowanie warto spojrzeć na ofertę modeli Samsung The Frame oraz QLED TV.

Warto zadbać o lepszy dźwięk i komfortowe sterowanie

Wydawać by się mogło, że na kupnie telewizora kończy się cała przygoda z nowym urządzeniem. Osoby szukające lepszej jakości dźwięku i wygodnego podejścia do sterowania powinny się jednak zainteresować dodatkami: soundbarem (specjalnym zestawem głośników) oraz zastosowaniem smartfona do sterowania całym zestawem. Dodatkowe głośniki dadzą jeszcze lepsze wrażenia akustyczne podczas oglądania ulubionych filmów i wydarzeń sportowych, zaś smartfon pozwoli sterować nie tylko telewizorem, ale w tym przypadku także innymi smart urządzeniami domowymi.

Soundbar – obowiązkowy dodatek do telewizora dla ceniących dobrą jakość dźwięku.
Soundbar – obowiązkowy dodatek do telewizora dla ceniących dobrą jakość dźwięku.

Wybierając soundbar użytkownik musi przede wszystkim podjąć decyzję, czy interesuje go wyłącznie głośnik wieszany pod telewizorem (z wbudowanym głośnikiem niskotonowym), czy też w grę wchodzi również opcja z dodatkowym, zewnętrznym subwooferem. Niektóre zestawy w ofercie Samsunga obsługują nawet dodatkowe głośniki tylne, co pozwoli uzyskać dźwięk przestrzenny.

Jednak nawet soundbary bez dodatkowych głośników pozwolą poprawić jakość dźwięku w porównaniu do samego telewizora. W ramach jednej obudowy, w tego typu urządzeniach znajduje się w rzeczywistości nawet kilkanaście głośników, które kierują dźwięk w wielu kierunkach. Warto wiedzieć, że część urządzeń oferuje wbudowany odbiornik Bluetooth, przez co może służyć także jako głośnik do smartfona.

[1/2] Aplikacja Samsung Smart View umożliwia obsługę telewizora smartfonem.
[2/2] W aplikacji Samsung Smart View możesz także ustawić obraz wyświetlany na ekranie twojego telewizora Samsung w trybie bezczynności.

A skoro o smartfonie mowa, w nim warto zainstalować oferowaną przez producenta aplikację do obsługi podłączonego do sieci telewizora. W przypadku Samsunga aplikacja nosi nazwę Samsung Smart View i pozwala sterować wszystkimi funkcjami odbiornika. Nie tylko zastępuje klasyczny pilot, ale w przypadku telewizorów z serii The Frame oraz QLED TV pozwala także sterować ustawieniami wyświetlania obrazów, gdy telewizor nie jest wykorzystywany jako odbiornik.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.