Polacy wolą MMS-y od SMS-ów? Raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Polacy wolą MMS-y od SMS-ów? Raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej02.07.2015 14:11

Wieszczenie końca tak popularnej formy komunikacji, jak SMS, nawet w dobie masowej i błyskawicznej smartfonowej ekspansji, zdaje się być wciąż mało uzasadnione. Mimo że na co dzień wielu użytkowników przeniosło swoje rozmowy do komunikatorów dostępnych na smartfonach, wciąż krótkie wiadomości tekstowe cieszą się pewną popularnością. Jak jednak wynika z raportów dotyczących roku 2014, jest to popularność malejąca.

Dwa dni temu z Finlandii dotarła smutna wiadomość o śmierci Mattiego Makkonena, którego uznaje się powszechnie za wynalazcę SMS-ów. W ciągu kilku lat taka forma komunikacji przekonała do siebie miliony osób na całym świecie dokonując komunikacyjnej rewolucji. Makkonen zostawił po sobie pomnik, który mimo rosnącej popularności komunikatorów, pozostaje niewzruszony. Przynajmniej na razie.

Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił raport, według którego Polacy w roku 2014 wysłali 51,9 miliardów SMS-ów. Liczba jest wciąż imponująca, jednak o 0,6% mniejsza, niż w roku 2013. Powodem są oczywiście wspomniane wyżej smartfony – potwierdza to fakt, że spadek zanotowano przede wszystkim w przypadku klientów indywidualnych. Wciąż wysoką popularność SMS-ów zapewniają jednak korporacje czy banki, które wiadomości tekstowe wykorzystują choćby do weryfikowania tożsamości klienta.

Polski rynek wyróżnia się na tle państw Unii. Otóż Kowalski w minionym roku wysłał 918 SMS-ów, podczas gdy średnia wśród mieszańców UE wynosi 845. Sporym zaskoczeniem może być także sukcesywnie rosnąca liczba… MMS-ów.

Mogłoby się wydawać, że wspomniane komunikatory czy dostęp do poczty elektronicznej na smartfonie skutecznie zwalczą tę formę wysyłania obrazków, która najczęściej jest kosztowniejsza niż SMS-y. Tymczasem w Polsce w roku 2014 wysłano 527 milinów MMS-ów, czyli o 82 mln więcej niż w 2013.

Oprócz tego zaskoczenia wnioski z raportu trudno uznać za szczególną niespodziankę. Faktem jest, że SMS-y wysyła się coraz rzadziej w celach prywatnej wymiany informacji. Niemniej finalny spadek wyniósł tylko 0,6%, a to głównie dzięki rosnącym zainteresowaniu komercyjnym zastosowaniem krótkich wiadomości tekstowych np. w celu kontatku z klientem lub dystrybucją treści reklamowych. Z pełną treścią raportu można zapoznać się na stronie internetowej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.