Polaroid: o tym, jak fotograficzny innowator stał się marką najniższej klasy laptopów

Polaroid: o tym, jak fotograficzny innowator stał się marką najniższej klasy laptopów03.09.2018 21:52
Źródło: The Verge

Któż z entuzjastów fotografii nie kojarzy firmy Polaroid Corporation? Jak wiadomo, chodzi tu o podmiot odpowiedzialny za wydawane od 1948 roku aparaty fotograficzne, umożliwiające natychmiastowe wywołanie zdjęcia, które dosłownie stały się synonimem sprzętu tego typu. I choć nazwa Polaroid jest de facto zastrzeżonym znakiem handlowym, dzisiaj tego określenia używa się w kontekście wszystkich aparatów błyskawicznych niemalże tak często, jak nazywa się lekkie buty sportowe adidasami. Innymi słowy: klasyka w czystej postaci.

Ale w październiku 2001 roku przedsiębiorstwo ogłosiło upadłość. Najpierw większość aktywów przejęła spółka jednego z głównych wierzycieli, Bank One, Polaroid Holding Company (PHC), a wkrótce potem, w kwietniu 2005 roku, całość trafiła w ręce Petters Group Worldwide. Ci ostatni to specjaliści w dziedzinie przejmowania upadłych firm, wyłącznie w celu uzyskania praw do znaku handlowego. W maju ubiegłego roku natomiast, jak podaje Wikipedia, wspomniany znak trafił w ręce grupy nieznanych inwestorów, na czele której stanął polski biznesmen ukraińskiego pochodzenia, Wiaczesław Smołokowski. Przedsiębiorcy postanowili reaktywować markę, ale w dość niespodziewanym sektorze.

Źródło: The Verge
Źródło: The Verge

Wygląda na to, że Polaroid będzie od teraz zajmować się notebookami, i to nie najwyższej klasy. Dziennikarze The Verge odkryli stoisko producenta na targach IFA w Berlinie. Jak się okazuje, eksponowano tam bardzo ekonomiczny laptop z procesorem Intel Atom, 2 GB RAM i 32 GB pamięci na dane, który na dodatek cechował się ponoć niezbyt dobrą jakością wykonania i matrycą o wypłowiałych kolorach. Technicznie rzecz biorąc, jest to sprzęt na wzór najtańszych chińskich komputerów przenośnych, jakie setkami zalewają serwisy aukcyjne i markety elektroniczne.

Oczywiście do samego sprzętu, o ile zostanie adekwatnie wyceniony, ciężko mieć racjonalne zastrzeżenia. W końcu segment low-end także jest potrzebny. Inna sprawa, że wszyscy miłośnicy klasycznych Polaroidów mogą się poczuć cokolwiek zniesmaczeni: to trochę tak, jakby Bentley sprzedał logo i zaczął firmować chińskie kosiarki. Technologiczny mezalians w czystej postaci.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.