Ponad 20 lat po premierze Dooma jego współtwórca zrobił nową mapę do gry

Ponad 20 lat po premierze Dooma jego współtwórca zrobił nową mapę do gry16.01.2016 15:46

Jedną z najbardziej oczekiwanych gier tego roku jest niewątpliwie nowa odsłona gry Doom. Znany wszystkim symulator rzeźnika miał swoją premierę dokładnie 10 grudnia 1993 roku i nie jest niczym niezwykłym, że do gry powstał nowy poziom, te powstają nieustannie od dnia premiery. Jednak tym razem projektantem jest sam John Romero.Alfonso John Romero to jeden z założycieli kultowego studia id Software, który maczał palce przy produkcji takich hitów jak Wolfenstein 3D, Hexen, Doom czy Quake, jak również wielu odsłon gier z cyklu Dangerous Dave (chociażby „In The Haunted Mansion”, którą w formie wideorecenzji mogliście zobaczyć w ramach naszej serii „Zagrajmy w to jeszcze raz”.Jak widać Romero ma na koncie wiele sukcesów, ale ma też jedną spektakularną klapę – wydana w roku 2000 Daikatana zdobyła wśród polskich graczy przydomek „Dajkaszana”. Ciekawostka – Romero znalazł się na liście Top 20 teksańczyków magazynu Texas Monthly.Wróćmy jednak do samej nowej mapy. Nosi nazwę „e1m8b”, co sugeruje, że jest to alternatywna wersja poziomu „Phobos Anomaly” – i tak właśnie jest. Romero ograniczył się jednak do wykorzystania zasobów (tekstury, przedmioty, wrogowie, itd.) jedynie z wersji shareware gry. Niektórzy może jeszcze pamiętają, że wersja shareware Dooma zawierała jedną kampanię: „Knee-Deep In The Dead” i że kończyła się właśnie tym poziomem, a zwieńczeniem całej kampanii był pojedynek z Baronami Piekła („Barons of Hell”).Bardziej przyziemny tytuł e1m8b to „Tech Gone Bad”. Nowy poziom diametralnie różni się od tego, który znamy i jest też o wiele trudniejszy od oryginalnego, co jest miłym zaskoczeniem. Mapkę pobierzecie z Dropboksa – działa również z plikami WAD z wersji gry Doom 1 znajdującej się w pakiecie Doom 3 BFG.Stworzenie alternatywnego zakończenia kampanii zajęło podobno 2 tygodnie, a prace odbywały się jedynie „w wolnym czasie” – jak czytamy w pliku readme.Jak wygląda poziom, możecie przekonać się sami oglądając nasz klip, a po co powstał? To wie chyba tylko sam Romero. Pewne jest natomiast to, że Romero udowodnił – kolejny już raz – że na robieniu poziomów do FPS-ów się po prostu zna.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.