Pornografia w pracy? Polacy nie boją się tagu NSFW, oglądają takie treści chętnie

Pornografia w pracy? Polacy nie boją się tagu NSFW, oglądają takie treści chętnie07.11.2016 10:57

Co Polacy robią w pracy? Na pewno pracują, jesteśmy w końcujednym z najbardziej pracowitych narodów w Unii Europejskiej. A jaksię Polacy relaksują w przerwach w pracy? Według Gemiusa wyjątkowochętnie sięgają po pornografię. Najwyraźniej to nie StanyZjednoczone, gdzie oznaczone tagiem NSFW (Non Safe For Work) treścibudzą niepokój w serwisach społecznościowych i są w miaręmożliwości ukrywane – bo oglądanie „golizny” to proszeniesię o poważne kłopoty.

Obecnie serwisy z pornografią odwiedza już niemal co drugipolski internauta (45,9%). Większość robi to w domowym zaciszu (aż8,4 mln), ale aż 791 tysięcy ogląda takie treści w miejscu pracy.Warto podkreślić, że dotyczy wykorzystania wyłącznie komputerówosobistych, oglądanie pornografii na smartfonach nie było wliczanedo tego wyniku. Gemius jednak podkreśla, że z oglądania „treścidla dorosłych” na komórce Polacy też chętnie korzystają.

Najpopularniejszym w rankingu pornograficznych serwisów jestniezmiennie od lat Redtube.com. We wrześniu odwiedziło go 3,6 mlninternautów, co daje serwisowi zasięg 14,4%. Kolejne miejscaprzypadły takim serwisom jak Pornhub.com, amatorskie Showup.tv iBongacams.com, Xhamster.com i Xvideos.com. Pierwszą dziesiątkęzamyka nastawiony na erotyczne znajomości Datezone.com, mający 1,3mln odwiedzających (zasięg 5,3%).

Wiele zależy tu od miejsca, z którego internauci łączą się zsiecią. Amatorskie kamerki Showup.tv to coś, co Polacy oglądajągłównie z domów (2,6 mln internautów, 10,2%), podczas gdy z pracyledwie 97 tys. (0,4%), tymczasem pornograficzny chomiczek,Xhamster.com, który w domach ogląda 1,8 mln Polaków, w pracyprzyciąga aż 209 tysięcy (0,8%).

Gdy jednak wliczyć w to wszystko zastosowania urządzeńmobilnych, jasne się staje, że pornografia jest dalekopopularniejszą rozrywką, niż wynikałoby z pomiaru Gemiusa dlakomputerów osobistych. Polscy internauci chętnie odwiedzają takieserwisy z wykorzystaniem smartfonu (4,3 mln) i tabletu (1,1 mln),najczęściej trafiając na takie strony jak Redtube.com (6,9%),Xvideos.com (5%) oraz Xnxx.com (4,2%).

Sylwester Kubiak, dyrektor zarządzający Polskiej KampaniiReklamowej podkreśla, że sukces treści pornograficznych naurządzeniach przenośnych wynika zarówno z dostosowania stron dopotrzeb użytkowników, jak i obaw o prywatność. Oglądając„goliznę” na smartfonie czy tablecie nie muszą się obawiać,że zostawią po sobie ślady na komputerze, do którego dostępmiałyby inne osoby – a nie jest to coś, o czym Polacy chcielibysię chwalić przed znajomymi. Dlatego przyszłością internetowejpornografii ma być właśnie sektor mobilny. Serwisy, które tozrozumieją dziś, zwyciężą na rynku – uważa Kubiak.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.