Prawie 7 godzin dziennie przed ekranem poza pracą w czasie pandemii. To wzrost o ponad 130 proc.

Prawie 7 godzin dziennie przed ekranem poza pracą w czasie pandemii. To wzrost o ponad 130 proc.02.02.2021 10:52
Średni czas spędzany przed ekranem znacznie się zwiększył, fot. Pixabay
Artykuł sponsorowany

W dobie pandemii koronawirusa spędzamy dziennie niemal 7 godzin przed ekranami i co ciekawe, nie chodzi tu o czas poświęcany na wypełnianie arkuszy Excela w czasie pracy zdalnej, ale o realizowaną poza godzinami szeroko rozumianą konsumpcję treści z sieci. Ze statystyk wynika, że przeciętny człowiek siedzi teraz dla przyjemności przed ekranem ponad 2 razy dłużej niż jeszcze rok temu.

Dokładnie 6 godzin i 59 minut dziennie poświęcamy na przeglądanie treści multimedialnych z internetu, co nie jest związane z pracą. To czas, który uzyskały firmy Sapio Research i DoubleVerify w swoich badaniach przeprowadzanych na grupie 10 tys. osób z USA i Europy. Taki wynik może przerażać, ale z drugiej strony nie powinien być zaskoczeniem z uwagi na zamknięcie wielu sektorów gospodarki. Warto wiedzieć, że jest to wzrost o ponad 130 proc. względem roku poprzedniego – wówczas były to 3 godziny i 17 minut.

Jako, że jest mowa o średniej, niektórzy ankietowani spędzają przed ekranem jeszcze więcej czasu. Z innego badania firmy App Annie wynikło bowiem, że w Indonezji w czasie pandemii przeciętny człowiek patrzy tylko w ekran swojego smartfonu aż przez 6 godzin dziennie, a do tego trzeba dopiero doliczyć inne urządzenia – zauważył Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network.

"Od podwojenia czasu konsumpcji treści po niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się wśród fal fałszywych wiadomości; te zmiany uwydatniają krytyczne wyzwania, przed którymi stają marki w 2020 i latach następnych" – komentuje Mark Zagorski, CEO w DoubleVerify. "Nigdy wcześniej dotarcie do odbiorców we właściwym miejscu i kontekście nie było tak istotne dla zwiększenia skuteczności kampanii" – dodaje.

Przeprowadzone badania dają także obraz tego, co najczęściej przeglądamy. Jak wynika ze statystyk, najwięcej zyskały social media (odwiedza je 48 proc. więcej ankietowanych), strony i aplikacje z informacjami oraz newsami (47 proc.), serwisy streamingowe, w tym Netflix i HBO Go (47 proc.), telewizja (45 proc.) oraz gry (37 proc).

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.