Premiera Windows 8 już za nami!

Premiera Windows 8 już za nami!25.10.2012 22:10
Marcin Paterek

Zebraliśmy się tutaj, by rozpocząć nową epokę w historii komputerów. Windows 8 to krok milowy w ewolucji i rewolucji komputerowej — tymi słowami Steven Sinofsky rozpoczął konferencję Microsoftu. Choć zabrakło w niej momentów zwrotnych, bo wszyscy zainteresowani mogli testować system od niemal ośmiu miesięcy, była bardzo ważna z punktu widzenia konsumenta. Microsoft chce bowiem udowodnić tezę, że nowe „Okienka” są przełomem na miarę Windows 95.

Zapowiedzią nowej ery jest zupełnie odmieniony interfejs użytkownika, który dzieli się na dwa obszary. Pierwszy z nich to tradycyjny Pulpit, który wygląda podobnie jak w Windows 7, a najbardziej zauważalną różnicą jest brak przycisku Start w lewym dolnym rogu. Drugi natomiast przystosowany jest do obsługi urządzeń dotykowych, które jeszcze do niedawna były przez firmę traktowane nieco po macoszemu. To właśnie dzięki kafelkom Microsoft chce wprowadzić nas w epokę, w której komputery, smartfony i tablety będą występować pod jednym szyldem.

Z tego punktu widzenia istotne są premiery Windows Phone 8 (odbędzie się ona na oddzielnej konferencji w poniedziałek 29 października) oraz Windows 8 RT, czyli wersji przystosowanej do urządzeń z procesorami ARM. Sukces tej ostatniej będzie w dużej mierze zależeć od rozwoju sklepu Windows Store, gdyż jest on jedynym źródłem nowych aplikacji dla „Okienek” w wersji RT. Steven Sinofsky twierdzi, że żaden system w historii nie miał na starcie tak mocnego zaplecza — w Windows Store znajduje się obecnie ponad 8400 aplikacji, a sam sklep został przetłumaczony na 109 języków i jest dostępny w 231 krajach. Do sukcesu Windows 8 RT przyczynić może się też baza sterowników, która w chwili obecnej obejmuje blisko 420 miliony akcesoriów.

Oprócz samego systemu, Microsoft zaprezentował także gamę urządzeń działających pod kontrolą Windows 8. Na scenie pojawił się m.in. sprzęt Lenovo, Acera oraz Della, a to dopiero wierzchołek góry lodowej — koncern twierdzi, że na liście certyfikowanych urządzeń znajduje się już ponad 1000 pozycji, obejmujących hybrydy, ultrabooki, notebooki czy komputery All-in-one. Tanie laptopy mają być dostępne już od 300 dolarów, a ceny sprzętu z dotykowym wyświetlaczem mają się zaczynać od 499 dolarów. Na konferencji nie zabrakło także Microsoft Surface, który został zaprezentowany po zakończeniu pokazu Windows 8. Urządzenie ma stanowić idealny kompromis pomiędzy tabletami a zwyczajnymi laptopami. Egzemplarz dostępny na spotkaniu był wyposażony w procesor Nvidia Tegra 3 T30 1,4 GHz, 2 GB RAM oraz 10,6-calowy ekran wyświetlający obraz w rozdzielczości 1366 x 768 pikseli. Najtańsza wersja kosztuje 499 dolarów, a w cenę wliczony jest system Windows 8 RT oraz aplikacje z pakietu Office.

Dziś o północy w 140 krajach na całym świecie ruszy sprzedażowa machina Microsoftu. W tradycyjnych sklepach dostępne będą dwie wersje Windows 8 — zwykła oraz Pro. Właściciele starszych systemów mogą też zdecydować się na zakup aktualizacji do wersji Pro. W takim przypadku wariant pudełkowy został wyceniony na 249 zł, a elektroniczny na 129 zł (oferta ważna do 31 stycznia 2013 r.). Ponadto, jeśli ktoś kupi komputer z Windows 7 w okresie od 2 czerwca 2012 r. do 31 stycznia 2013 r., przysługuje mu prawo do aktualizacji za 69 zł. Jeśli chodzi o dodatek Media Center, koncern ustalił jego cenę na niecałe 10 dolarów. Do końca stycznia trwa jednak promocja, która pozwoli testować go za darmo.

Na sam koniec warto przytoczyć garść statystyk — z systemu Windows korzysta już ponad miliard osób na całym świecie, przy czym aż 670 milionów używa „siódemki”. Sporą popularnością cieszy się również SkyDrive — 200 mln użytkowników trzyma „w chmurze” ponad 11 mld zdjęć, co przekłada się na ok. 14 petabajtów danych. Microsoft nie może też narzekać na testy Windows 8. Przed premierą nowy system zainstalowało 16 mln osób, które używały go łącznie przez 1,24 mld godzin.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.