Prezes TVP ma pomysł na niepłacących abonamentu RTV kierowców

Prezes TVP ma pomysł na niepłacących abonamentu RTV kierowców11.04.2017 12:29

W debacie nad uszczelnieniem ściągalności abonamenturadiowo-telewizyjnego skupiano się przede wszystkim na telewizji –bo to i pieniądze większe, i rola w oddziaływaniu na społeczeństwowciąż kluczowa. W Polsce jednak mamy spore grono ludzi, którzymoże nawet i telewizji nie oglądają, za to często słuchająradia. To oczywiście kierowcy, którzy w zdecydowanej większości wswoich autach radia mają, jedynie bowiem najtańsze modele wnajuboższych opcjach wyposażenia sprzedawane są bez tego„luksusu”. Prezes TVP Jacek Kurski jako pierwszy zauważyłtkwiący w tym potencjał – i ma już pomysł na skutecznesięgnięcie do kieszeni niepłacących za radio kierowców.

To efekt rozpoczęcia konsultacji publicznych nad nowelizacjąustawy o abonamencie. Z Telewizji Polskiej do Ministerstwa Kultury iDziedzictwa Narodowego wysłanodokument, w którym przedstawione zostały pomysły JackaKurskiego na poprawę ściągalności i zwiększenie wpływów zabonamentu.

Kto nie ma radia w aucie?

Prezes TVP chce, aby Poczta Polska uzyskała dostęp do CentralnejEwidencji Pojazdów, zawierającej dane wszystkich właścicieli autw naszym kraju. Dzięki temu mogłaby się dowiedzieć, kto możemieć radio w aucie i co za tym idzie, być objętym obowiązkiempłacenia 7 zł miesięcznie. Rozwiązanie takie mogłoby w znacznymstopniu poprawić ściągalność z firm i instytucji, a także ztych gospodarstw domowych, które nie korzystają z telewizjipłatnej.

Przypomnijmy bowiem, że to bazy operatorów telewizji kablowej isatelitarnych platform cyfrowych miałyby posłużyć PoczciePolskiej w procesie rejestracji odbiorników i identyfikacji ichużytkowników. Choć sami operatorzy jak i zrzeszające jestowarzyszenia branżowe ten kluczowy dla nowelizacji pomysł mocnoskrytykowały, twierdząc, że narusza konstytucyjną zasadęrówności obywateli wobec prawa, nie należy sądzić, że zostaniezarzucony. Wiceminister kultury Paweł Lewandowski już zapowiedział,że nanoszone poprawki istotnych zmian w projekcie nie wprowadzają.

Zdefiniujmy telewizję płatną

To nie koniec ciekawych pomysłów pana Kurskiego. Zwrócił onuwagę na zawodność definicji „dostawców usług telewizjipłatnej”, zastosowanej w projekcie nowelizacji. Definicja ta, wktórej po prostu wyliczono dostawców, nie dotrzyma kroku ewolucjitechnologii i rynku.

Dlatego zdaniem Kurskiego, powinna mieć ona charakterprzykładowy, wyliczenie poprzedzając wyrazami „wszczególności”. Dzięki temu pozwoli ująć nowe kategorie takichdostawców. Mniemać można, że chodzi np. o wszelkiego rodzajuinternetowe platformy VoD, które przecież z roku na rok stają sięcoraz poważniejszymi rywalami dla tradycyjnej telewizji.

Abolicja tak, ale pod warunkiem

Bezwarunkowa abolicja dla wszystkich, którzy nie płacili do tejpory abonamentu RTV, była jednym z głównych założeń projektunowelizacji. Pomysł ten jednak nie podoba się prezesowi TVP. Chceon ograniczyć abolicję, tak aby dotyczyła jedynie tych, którzy wokreślonym czasie (np. 3 mies.) po wejściu w życie nowelizacjizarejestrują odbiorniki i uiszczą opłatę abonamentową zawskazany okres (np. 6 mies.).

W ten sposób uniknęłoby się umorzenia kar wobec tych, którzypo uszczelnieniu systemu abonamentowego zadeklarowaliby rezygnację zradia i telewizji.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.