Quizzpy: teleturniej na żywo w aplikacji, wygrywasz prawdziwe pieniądze

Quizzpy: teleturniej na żywo w aplikacji, wygrywasz prawdziwe pieniądze11.05.2019 14:43
Quizpy: teleturniej na żywo w aplikacji. Wygrywasz prawdziwe pieniądze (Peter Bischoff/Getty Images)

Chcesz się poczuć jak w "Milionerach"? Czujesz, że możesz wygrać "Jeden z dziesięciu"? Możesz to osiągnąć, nie wychodząc z domu, przy okazji zgarniając prawdziwe pieniądze.

W Quizzpy teleturniej na żywo odbywa się codziennie. Nie jest to aplikacja, w której zaznaczamy odpowiedzi na losowane pytania, kiedy nam się podoba. Gra jest prowadzona na żywo przez dynamicznego Łukasza Kurczewskiego - młodego aktora, który gościnnie wystąpił w serialach "Na Sygnale" i "Oko za oko".

By zagrać, nie trzeba przechodzić przez casting, czekać na swoją kolej ani jechać do studia nagraniowego w Warszawie na wyznaczone nagranie. Wystarczy smartfon, przyzwoite łącze internetowe i chwila wolnego czasu o wyznaczonej porze. W aplikacji trzeba założyć konto (przez Facebooka lub numer telefonu) i uruchomić ją o wyznaczonej porze (12:30, 19:55). Gra zajmuje 20-25 minut.

Jak grać w Quizzpy?

Quizzpy wykorzystuje bardzo prostą formułę. Prowadzący zadaje uczestnikom gry kilkanaście pytań z zakresu tak zwanej wiedzy ogólnej. Geografia będzie przeplatać się z biografiami aktorów, historia z kulturą. Trzeba być gotowym na wszystko, łącznie z pytaniami o trzeciego z braci Grimm.

W czasie, gdy Łukasz Kurczewski czyta pytania, na ekranie smartfonu zobaczyć można 3 proponowane odpowiedzi. W tym momencie trzeba wybrać właściwą, na co mamy 10 sekund - zdecydowanie za mało, by poszukać odpowiedzi w internecie. Ci, którzy odpowiedzieli prawidłowo, mogą grać dalej. Ci, którzy się pomylili, odpadają, ale mogą oglądać rozgrywkę do końca. Mamy też do dyspozycji jedno "koło ratunkowe" na odcinek.

[1/2]
[2/2]

Pula pytań na pewno jest duża. Quizzpy działa od lata 2018 roku i nie sądzę, by w grach któreś pytanie się powtórzyło. Ich poziom jest równie zróżnicowany, co poruszane przez nie zagadnienia, a dwa lub 3 razy podczas odcinka trafia się "kosior", podkreślony przez prowadzącego fenomenalnym okrzykiem i animacją w aplikacji.

Okrzyk Kurczewskiego zapada w pamięć (komentarz na Filmwebie)
Okrzyk Kurczewskiego zapada w pamięć (komentarz na Filmwebie)

Kosior to pytanie na tyle trudne, że odpowiada na nie prawidłowo mniej niż połowa pozostałych uczestników gry. Podczas rozgrywek w Quizzpy, w których wzięłam udział, padały zwykle dwa lub trzy takie pytania. Dzięki nim teleturniej robi się interesujący. Kurczewski też robi świetną robotę, prowadząc ten teleturniej - mówi ciekawie, jest dynamiczny i stara angażować uczestników gry, dodając grze emocji.

400 zł do podziału

W Quizzpy gra już 8-9 tys. osób i nie zdarzyło mi się zobaczyć pytania, na które wszyscy odpowiedzieli prawidłowo. W każdej rundzie odpada kilkanaście lub kilka tysięcy osób. 2 "kosiory" zupełnie wystarczą, by z prawie 9 tys. startujących osób do końca dotrwało tylko 25.

Między zwycięzców podzielona zostanie pula nagród o wysokości 400 zł. Jeśli do końca wytrwa 25 osób, dostaną po 16 zł, a jeśli 10 - po 40 zł. Zdarza się też, że do końca nie dotrwa nikt!

Wygrane będą gromadzone na koncie gracza. Można je wypłacić, gdy uzbiera się 100 zł, co wcale nie jest takie proste. Wystarczy przejrzeć rankingi w aplikacji - w czołówce nie ma osób, które prawidłowo odpowiedziały na wszystkie pytania.

Quizzpy rozdaje pieniądze?

Sposób wypłacania pieniędzy jest tak zaprojektowany, by autorzy Quizzpy nie musieli szastać przelewami na lewo i prawo. Wydanie codziennie 400 zł to spore obciążenie budżetu, a wyznaczenie granicy 100 zł pozwala wypłacać sporadycznie. W chwili pisania artykułu wygraną można otrzymać jedynie przelewem, ale jeśli aplikacja będzie się rozwijać, być może pojawią się inne sposoby.

Quizzpy jest całkowicie darmowa i nie ma reklam, skąd więc pieniądze na jej utrzymanie? Na razie mobilny teleturniej na siebie nie zarabia. To inwestycja w eksperyment - autorzy tego pomysłu sprawdzają, czy taka forma konkursu wiedzy ogólnej przyjmie się na polskim rynku. "Model biznesowy jest tak skonstruowany, że zarabiać będziemy dopiero w przyszłości. Obecnie jesteśmy w fazie inwestowania w aplikację i badania, co użytkownikom podoba się najbardziej, a co chcieliby w aplikacji zmienić" - powiedział Paweł Sołyga, jeden z autorów tego pomysłu.

Lada moment liczba uczestników gier Quizzpy przekroczy 10 tys. To punkt zwrotny, do którego chcą dotrzeć autorzy Quizzpy. Trzeba też pochwalić ich za cierpliwość. Pomysł zrodził się w 2013 roku, gdy Sołyga pracował w innym zespole. Na szczęście nie został wdrożony od razu. Projekt czekał, aż smarfony zdobędą odpowiednią popularność, a warunki techniczne umożliwią prowadzenie teleturnieju na żywo dla tysięcy osób. Od niedawna do Quizzipy można zaprosić znajomego i dostać za to dodatkową szansę na odpowiedź.

Gdy aplikacja zdobędzie odpowiednio dużą popularność, jej twórcy poszukają sposobu na zarabianie. Głównym źródłem mają być reklamy, ale będą całkowicie nieinwazyjne. Być może partnerzy będą mogli wykupić sponsorowane odcinki teleturnieju. "Quizzpy to aplikacja mobilna, do której z łatwością można zaimplementować mechanizmy mikropłatności pod warunkiem, że nie wpłynie to negatywnie na poziom rozrywki" - dodał Marcin Kobus, manager projektu.

Warto spróbować. Quizzpy znajdziecie w naszej bazie aplikacji dla Androida i iOS-a.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.