Razer ma problem z leworęcznymi. PR jedno, księgowi drugie—a fani w ciemno za firmą

Razer ma problem z leworęcznymi. PR jedno, księgowi drugie—a fani w ciemno za firmą13.11.2019 07:00
Razer Naga: Left-Handed Edition, fot. Materiały prasowe

Według rozmaitych statystyk, odsetek w populacji ludzi leworęcznych może wynosić nawet 10 proc., ale to oczywiście nie zmienia faktu, że wciąż stanowią oni niszę. Taką niszę, dla której nieszczególnie opłaca się tworzyć specjalne produkty, choć jednocześnie nie wypada o niej zapomnieć. I oto kwintesencja problemu Razera.

Dla niewtajemniczonego obserwatora sprawa może wydawać się cokolwiek zabawna, ale środowisko graczy MMO rozgrzewa nie na żarty. Chodzi o myszkę Razer Naga, legendarną wśród wielbicieli rzeczonego gatunku gier z powodu bardzo dużej liczby przycisków.

Profilowana obudowa Nagi i panel przycisków umieszczony pod kciukiem sprawiają, że musi być ona dostosowana do konkretnej ręki. Lewej lub prawej, oczywiście. Od momentu premiery pierwszego modelu w roku 2009 producent konsekwentnie stosuje układ dla praworęcznych. Wyjątkiem jest jeden model z końca 2013 roku, który to jednak zdążył się już wyraźnie zestarzeć na tle kolejnych rewizji, wyposażonych w nowsze sensory i przełączniki.

Co w takim wypadku zrozumiałe, gracze leworęczni zaciekle bombardują firmę postulatami o przystosowanie dla nich któregoś ze świeższych modeli.

Razer Naga Hex (Green), Razer Naga 2012, Razer Naga Epic, Razer Naga
Razer Naga Hex (Green), Razer Naga 2012, Razer Naga Epic, Razer Naga

Marketing obiecuje, księgowi prostują

Od tego zaczyna się cała saga. W ubiegłym roku dyrektor generalny Razera, Min-Liang Tan, w końcu napisał na Facebooku obszerne oświadczenie, w którym zaproponował sfinansowanie projektu z kampanii crowdfundingowej. Stwierdził, że odpowiednia myszka zostanie stworzona, gdy przedsięwzięcie wesprze co najmniej 10 tys. osób. Ponoć bez względu na to, czy uzbierana kwota pozwoli przedsiębiorstwu wyjść na plus.

Niemniej finalnie żadna zbiórka nie ruszyła. Zamiast tego firma wydała kolejne oświadczenie, tym razem pisane bardziej rękoma księgowych niż PR-owców. Jak wyjaśniono, mysz dla leworęcznych jest z góry skazana na klęskę. Według ujawnionych danych, odwrócona Naga rozeszła się mniej więcej w tylu egzemplarzach, ile w przypadku innych modeli Razer dostarcza dziennie.

Koniec przedstawienia, można się rozejść, pomyślicie. Bynajmniej, bo temat powraca na piedestał, i to w jeszcze dziwniejszej formie. Otóż Razer ogłosił, że mimo wszystko nad nową Nagą dla leworęcznych pracuje. W czym tkwi haczyk? Ano w tym, że producent twierdzi, iż prace są na bardzo wczesnym etapie, a ich intensywność będzie uzależniona od liczby osób, które wykażą swoje zainteresowanie w stworzonej na tę okazję ankiecie. Choć to nie przeszkadza podawać daty premiery w 2020 roku. Krótko mówiąc, czeski film albo brazylijska telenowela.

Razer Naga: Left-Handed Edition | We're bringing it back

Pomijając oczywisty konflikt PR-u z działem finansowym, trzeba oddać firmie Razer jedno: tak oddanej społeczności większość konkurentów może tylko pozazdrościć. Producent nawija makaron na uszy, wodzi za nos, zmienia zdanie z częstotliwością metronomu—a ludzie naprawdę czekają i do tego nagrywają błagalne filmiki jak te zgromadzone w obrębie powyższej kompilacji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.