Rok Netflixa w Polsce nie był „rokiem Netflixa”. Czy już oglądają go wszyscy, którzy oglądać mieli?

Rok Netflixa w Polsce nie był „rokiem Netflixa”. Czy już oglądają go wszyscy, którzy oglądać mieli?14.02.2017 11:12

Gemius podsumował rok obecności Netflixa na polskim rynku. Choćmetodyka pomiaru może być uznana za zawodną, nie uwzględniadanych z urządzeń mobilnych ani telewizorów smart, to i tak teokrojone do strony internetowej wyniki wyglądają bardzo ciekawie,pokazując jak bardzo pod górkę miał w naszym kochającym piractwokraju serwis z tej części świata, gdzie piractwo jest wręczspołecznym tabu.

Początkowe zainteresowanie jak na debiutujący serwis było wPolsce ogromne – styczeń zeszłego roku Netflix zamknął wynikiem337,6 tys. odbiorców. Nic dziwnego, użytkowników przyciągnęłanie tylko medialna fama, ale i „pierwszy miesiąc za darmo”.Drugi miesiąc, w którym Netflix zażądał pieniędzy, zakończyłsię ogromnym odpływem użytkowników. Końcówka lutego to jedynie73,6 tys. widzów.

Amerykanie nie załamali się najwyraźniej tym wynikiem.Rozwijając ofertę dla polskiego widza, systematycznie odrabialistraty. Co prawda między lutym a sierpniem widownia utrzymywała sięna poziomie ok. 120 tys. użytkowników miesięcznie, ale w sierpniunastąpił duży skok. Łatwo wskazać, co go spowodowało – wtedywprowadzono płatności nie w euro, lecz w złotówkach.Można też sądzić, że pomógł serial Stranger Things, któryzachwycił i krytykę i widzów na całym świecie, a Netflix zadbał,by polska premiera odbyła się wraz z amerykańską.

Rosła też liczba filmów z polskimi napisami, a nawetdubbingiem, czyniąc ofertę bardziej przystępną dla zwykłegoKowalskiego – i rezultaty było widać bardzo szybko. We wrześniu2016 z Netfliksa (przez przeglądarkę) korzystało 251 tys.użytkowników, w październiku 326 tys., a grudzień serwiszakończył z wynikiem niemal 386 tys. odbiorców, co przekłada sięna zasięg 1,65%.

Te liczby pokazują zarazem, że w porównaniu do Cda.pl, Netflixpozostaje na naszym rynku karzełkiem – w grudniu 2016 r. serwisCda.pl przez przeglądarki internetowe oglądało 15 razy więcejinternautów, miał on ponad 5,8 mln odbiorców, tj. zasięg 21,2%.Wiele jeszcze musi się zmienić, by ktokolwiek zagroziłdziałającemu w hybrydowym modelu „legalno-pirackim” Cda.

Badanie Gemiusa ukazuje też kilka innych ciekawostek o widowniNetfliksa. Serwis regularnie odwiedza nieco więcej kobiet (52,9%),nie ma tu też za bardzo młodzieży – najliczniejsze grupy wiekowe25-34 lata (38,7%), 35-44lata (22,5%) oraz 45-54 lata (16,2%). Serwiscieszy się największą popularnością w woj. mazowieckim (19,3%widzów), można śmiało powiedzieć, że po prostu chodzi oWarszawę, gdyż najchętniej korzystają z serwisu mieszkańcy miastpowyżej 500 tys. mieszkańców (27,2%).

Dalszy wzrost może być u nas kłopotliwy – jedyne czym serwisten może przyciągać użytkowników, to wygoda, wszystkie jegobowiem „unikatowe” treści, takie jak wspomniany Stranger Things,niemal od razu pojawiają się u pirackiej konkurencji, którejoglądanie póki co w naszym kraju nie jest nielegalne. Czy Netflixznajdzie sposób na dalszy wzrost, poza „warszawkę”, czy teżkorzystają z niego już wszyscy, którzy korzystać mieli? Czekamyna Wasze opinie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.