Samsung pokazuje nowe telewizory QLED, wśród nich 98-calowy model o rozdzielczości 8K

Samsung pokazuje nowe telewizory QLED, wśród nich 98-calowy model o rozdzielczości 8K14.02.2019 12:00
Samsung prezentuje nowe telewizory QLED, fot. materiały prasowe Samsung

Samsung odświeża swoją ofertę telewizorów, prezentując nowe modele z serii QLED. Jeszcze w tym roku trafią na rynek i z pewnością zainteresują wymagających klientów: będą to odbiorniki 4 i 8K, a przekątna największego będzie wynosiła aż 98 cali. Łącznie tej wiosny do sklepów trafi ponad 20 nowych modeli QLED, a jak informuje producent, znajdzie się wśród nich sporo telewizorów z dużymi przekątnymi.

Jak wynika z udostępnionych informacji, stawianie na telewizory o większej przekątnej to wyjście naprzeciw klientom, których potrzeby stale się zmieniają. Jak podaje Samsung, powołując się na badania IHS Markit, rynek telewizorów o przekątnej 75 cali i większych do 2022 roku ma osiągnąć 5,8 mln sztuk. Wzrost jest zatem dość szybki. W 2018 roku wynik to 2,1 mln odbiorników i szacuje się, że tylko w tym roku liczba ta wzrośnie o 43 proc. do 3 mln sztuk.

QLED z technologią „Ultra Viewing Angle”

Oferta na ten rok obejmuje kolejne udoskonalenia związane z technologią QLED. Samsung chwali nowe modele, z uwagi na zastosowanie Ultra Viewing Angle – nowa struktura paneli telewizorów ma zapewniać równomierne rozświetlenie ekranu. Ponownie ma się to przekładać na jeszcze lepsze czernie i kąty widzenia. Dodatkiem ma być zastosowanie strefowego podświetlenia, co z kolei powinno polepszyć kontrast bez efektu rozmycia kolorów.

[1/2] Część nowych modeli zostanie wyposażona w znane już z wcześniejszych serii „nóżki”.
[2/2] Nowe telewizory QLED wyposażono w specyficzną podstawę, przypominającą tę z iMaca.

Wszystkie nowe telewizory będą zgodne z HDR10+. Modele 4K otrzymają procesor Quantum, który po raz pierwszy pojawił się w telewizorze QLED 8K, z kolei modele 8K obsłużą transmisję do 60 klatek na sekundę przy 8K zgodnie ze standardem HDMI 2.1. Nie zabraknie tu także modnej sztucznej inteligencji, której zadaniem będzie sprytne skalowanie treści do wyższych rozdzielczości. Jak zachwala Samsung, pozwala to zwiększyć jakość obrazu materiału w rozdzielczości bliskiej 8K. Co ciekawe jednak, w informacji prasowej nie pojawiła się wzmianka o zapowiadanej wcześniej funkcji Remote Access.

Smart TV i tryb Ambient też zostały ulepszone

Nowości w telewizorach Samsunga pojawią się także w samym oprogramowaniu. Producent podkreśla zmiany w zakresie Smart TV, w tym pojawienie się aplikacji iTunes Movies oraz Apple AirPlay 2. Dodatkowo nowe telewizory mogą być obsługiwane głosowo. Zastosowanie ma tu Amazon Alexa, jednak należy pamiętać, że funkcja działa jedynie w języku angielskim.

Samsung zachwala odświeżony tryb Ambient.
Samsung zachwala odświeżony tryb Ambient.

Zmiany dotknęły także tryb Ambient, czyli wygaszacz, który pozwala zmienić telewizor Samsunga w interesującą ozdobę i źródło informacji o pogodzie, gdy nie jest wykorzystywany jako odbiornik. Producent tłumaczy, że w tegorocznej gamie telewizorów pojawią się nowe motywy, co pozwoli lepiej dopasowywać wyświetlane treści do danego wnętrza. Właściwą jasność ma natomiast zapewnić czujnik światła. Pozwoli to nie tylko dopasować obraz do warunków oświetleniowych w danym pomieszczeniu, ale przy okazji także zaoszczędzić energię.

Nowe telewizory Samsung QLED pojawią się wiosną

Samsung podaje, że nowe telewizory QLED pojawią się na rynku wiosną bieżącego roku. Wśród nich znajdzie się model 8K Q950R o przekątnej ekranu od 65 do 98 cali oraz 5 linii 4K: Q90R, Q85R, Q80R, Q70R i Q60R. W zależności od modelu mają oferować ekrany od 43 do 82 cali. Warto także dodać, że ekran QLED trafi także do modelu The Frame, który – gdy nie jest wykorzystywany jako telewizor – wyświetla fotografie i znane obrazy, czerpiąc z bazy ponad tysiąca dzieł. Ceny nowych odbiorników nie są na ten moment znane.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.