Samsung sprzedał już 10 milionów Galaxy S5. To kolejny rekord, ale tempo spada

Samsung sprzedał już 10 milionów Galaxy S5. To kolejny rekord, ale tempo spada13.05.2014 12:01
Redakcja

Koreański serwis The Korea Economic Daily donosi, że Samsung sprzedał już 10 milionów sztuk swojego najnowszego flagowca, Galaxy S5. Gigant potrzebował na osiągnięcie tego pułapu zaledwie 25 dni, bo tyle minęło od premiery urządzenia. Czy to wynik dobry czy zły? Patrząc się na wyniki sprzedaży innych producentów jacy korzystają z Androida, urządzeń z iOS czy nawet Windows Phone śmiało można mówić o bardzo dobrym wyniku. Nieco gorzej to wygląda gdy spojrzymy na samego Samsunga.

W przypadku poprzedniego flagowca, czyli Galaxy S4 zajęło to dwa dni więcej – 27 dni od premiery. Jeżeli jednak spojrzeć dalej, to wyraźnie widać, że tempo sprzedaży spada: aby sprzedać taką samą liczbę Galaxy S III firma potrzebowała aż 50 dni, dla Galaxy S II było to aż 5 miesięcy, a dla pierwszego legendarnego modelu, dwa razy tyle. Choć sprzedaż nadal jest świetna widać, że zainteresowanie nie rośnie już lawinowo, a raczej zaczyna się stabilizować. Można tak stwierdzić tym bardziej, że w przypadku S5 dystrybucja wystartowała na większej ilości rynków niż poprzednio.

Sprzedaż flagowych modeli to obecnie niełatwa sprawa. Z jednej strony mamy ogrom wiernych fanów danej marki czy nawet serii, jak w tym wypadku Galaxy, z drugiej natomiast konieczność zaoferowania czegoś nowego. Sytuację pogarsza fakt, że nowości trzeba wprowadzać coraz szybciej, bo konkurencja nie śpi. Widać to chociażby po premierach nowych modeli korzystających z układów Qualcomma: poprzednia generacja używała Snapdragona 800, obecna już 801. Choć różnica między nimi dla użytkownika będzie niezauważalna, nowe modele według specjalistów od marketingu oczywiście zapewniają zupełnie nowy komfort użytkowania i znacznie większą szybkość działania.

Co stoi za takimi wynikami? Być może niewielka ilość zmian, bo co by tu nie ukrywać, nowy flagowiec z serii Galaxy zdecydowanie nie wprowadza żadnych innowacyjnych rozwiązań, nadal nie oferuje też wykonania z materiałów klasy premium, choć tak właśnie się ceni. Biorąc pod uwagę taką stabilizację, pozycja Apple jako lidera szybkiej sprzedaży, które w zaledwie jeden weekend od premiery iPhone 5s i 5c sprzedało aż 9 milionów tych urządzeń, wydaje się niczym nie zagrożona.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.