Samsung wyświetla reklamy w swoich aplikacjach. I to nawet w najdroższych modelach

Samsung wyświetla reklamy w swoich aplikacjach. I to nawet w najdroższych modelach03.07.2020 20:26
Samsung wyświetla reklamy w swoich aplikacjach /Fot. dobreprogramy.pl/Oskar Ziomek

Od blisko 2 lat nakładka MIUI dla smartfonów Xiaomi wyświetla reklamy w różnych miejscach. Nie utrudniają korzystania ze smartfona, ale pozostawiają niesmak. Tymczasem od jakiegoś czasu Samsung idzie krokami Xiaomi i wygląda na to, że robi to jeszcze gorzej.

O ile reklamy w MIUI można wytłumaczyć sobie niską ceną smartfonów, o tyle produkty Samsunga z najwyższej półki kosztują nawet kilka tysięcy. Na początku miesiąca koreański producent testował możliwość wyświetlania reklam w swoim OneUI. Początkowo ten trend zaobserwowano w kraju macierzystym.

Chodziło o nawet 15-sekundowe reklamy w aplikacjach producenta oraz na ekranie blokady. Praktyka Samsunga spotkała się z krytyką na całym świecie. Kto by chciał kupować tzw. "flagowca" za 6000 zł, a potem jeszcze dopłacać do niego, oglądając reklamy w nakładce? Czysty absurd.

Reklamy w nakładce Samsunga już testowane w USA

Pierwsze reklamy pojawiły się już u użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. Max Weinbach z Android Police natrafił na tweeta innego dziennikarza, Todda Haseltona z CNBC. Pokazał on zdjęcie Samsunga Galaxy Z Flip, na którym jedna z aplikacji producenta wyświetlała reklamę. Jak sam napisał - ten smartfon kosztuje 1380 dolarów. W Polsce około 6000 zł.

Max Weinbach postanowił przyjrzeć się bliżej reklamom w Samsungach. Wykorzystał do tego smartfon Galaxy Note 9. Jego pierwszy wniosek brzmiał... "reklamy są wszędzie". Poniżej możecie zobaczyć sklejkę kilku zrzutów ekranu, pochodzących z różnych aplikacji. Pogoda, muzyka, Samsung Pay i kilka innych - wszędzie to samo.

fot. Android Police
fot. Android Police

Czy Polakom grozi podobna sytuacja?

Póki co polskim użytkownikom Samsunga nie powinien grozić podobny problem. Zabezpieczyć się przed reklamami można w ustawieniach aplikacji "Samsung Members". Należy tam znaleźć i odznaczyć opcję "materiały marketingowe". Standardowo ta opcja powinna być wyłączona, ale lepiej to sprawdzić. Dla pewności wysłaliśmy zapytanie do rzecznika prasowego firmy Samsung w Polsce i czekamy na odpowiedź.

Po przełączeniu opcji otrzymamy taki komunikat
Po przełączeniu opcji otrzymamy taki komunikat
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.