Samsung z nową strategią – zmiany dotkną smartfony ze średniej półki

Samsung z nową strategią – zmiany dotkną smartfony ze średniej półki04.09.2018 09:48

Chcesz sprzedawać dużo smartfonów z topowej półki z wysokimi marżami? No cóż, musisz mieć logo nadgryzionego jabłka. Pozostałym producentom, mimo iż ciągle przepychają się na możliwości swoich flagowych smartfonów, pozostaje głównie niska i średnia półka. Wreszcie zauważył to Samsung, który zapowiedział zmiany w swoim portfolio.

Patrząc na dane dotyczące światowej sprzedaży smartfonów, łatwo dostrzegalny jest spory wzrost udziałów u chińskich producentów. Huawei czy Xiaomi wiedzą, że świetne wyniki osiągną sprzedając dopracowane smartfony w atrakcyjnych cenach. Owszem mają w portfolio topowe modele, ale spory nakład sił poświęcany jest na rozwój urządzeń do 1500 zł. Trzeba przyznać, że efekt jest widoczny. Niedrogie smartfony Huaweia czy Xiaomi często polecane są jako najlepszy wybór w stosunku możliwości do ceny.

Samsung Galaxy Note 9. Czy zobaczymy rysik w serii Galaxy A? ;)
Samsung Galaxy Note 9. Czy zobaczymy rysik w serii Galaxy A? ;)

DJ Koh, odpowiedzialny za dział mobilny w Samsungu, przedstawił w CNBC nowy plan rozwoju smartfonów ze średniej półki. Wypowiedź dotyczyła głównie linii Galaxy A. Zmiany spowodowane są zwalniającą sprzedażą smartfonów. Rynek w wielu krajach rozwiniętych został już nasycony smartfonami i coraz trudniej jest sprzedać kolejne modele z najwyższej półki. Spore wzrosty można natomiast osiągnąć w krajach rozwijających się oraz trafiając do młodszych klientów, których nie stać na kupno flagowego smartfonu.

Topowe smartfony Samsunga nie będą już miały początkowej wyłączności na nowe rozwiązania. DJ Koh nie chce dalej stosować strategii, która na pierwszy plan wysuwała drogie smartfony. Nowe funkcje początkowo pojawiały się w modelach Galaxy S i Galaxy Note, dopiero później część była wdrażana w tańszych Samsungach. Zmieni się to już w tym roku. Pierwszy smartfon stworzony według nowych wytycznych pojawi się w ciągu najbliższych miesięcy.

Chińscy producenci, oferując często smartfony w niższych cenach, zaczęli wywierać presję na Samsungu. Południowokoreański producent obawia się straty udziałów w średniej półce, co w dłuższej perspektywie może doprowadzić do spadku z pierwszej pozycji na liście sprzedaży smartfonów. DJ Koh dodaje, że zmianie może ulec cykl wydawniczy smartfonów ze średniej półki. Mają one bowiem pojawiać się częściej niż obecnie.

Nowe wytyczne mogą przynieść lepsze smartfony Samsunga ze średniej półki. Owszem będą one otrzymywać więcej nowatorskich rozwiązań, ale czy cenowo będą konkurencyjne dla urządzeń z Chin? Obecnie za logo Samsunga trzeba zapłacić odczuwalnie więcej i możliwe, że pod tym względem nic się nie zmieni. Jeśli jednak przeciwnicy z Państwa Środka wciąż będą odnosić wysokie wzrosty, to jak najbardziej możliwe, że Samsung postanowi także zmniejszyć ceny. Można nie lubić Huaweia, Xiaomi czy innych chińskich firm, ale trzeba przyznać, że to właśnie one mogą mieć najbardziej pozytywny wpływ na rynek niedrogich smartfonów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.