Samsung zdobył broń do walki z Apple – nowym patentem goni biometrię z iPhone'a X

Samsung zdobył broń do walki z Apple – nowym patentem goni biometrię z iPhone'a X05.07.2018 18:10
Jeden z etapów rozpoznawania twarzy z depositphotos.

Wraz z każdą kolejną generacją smartfonów, producentom coraz trudniej jest zaskoczyć użytkowników czymś innowacyjnym oraz przydatnym. Obecnie większość urządzeń robi już bowiem co najmniej niezłe zdjęcia, oferuje dobre wyświetlacze, a bateria w znakomitej większości modeli wystarczy na jeden dzień intensywnej pracy. I choć lepiej byłoby zobaczyć na rynku sprzęty działające dużo dłużej na jednym ładowaniu, to teraz modne jest konkurowanie między innymi na polu biometrycznych zabezpieczeń, które zresztą mają być również odświeżone w Androidzie P.

Okazuje się, że do walki o najlepsze rozwiązanie może wkroczyć Samsung. Moda na odblokowywanie smartfonów twarzą swój rozkwit zawdzięcza niewątpliwie iPhone'owi X. Apple zrezygnowało w nim z czytnika linii papilarnych i stworzyło system sprytnie rozpoznający użytkownika, składający się nie tylko z kamery, ale także innych elementów, w tym dodatkowej kamery podczerwieni i projektora „kropek”. Wszystko to składa się na technologię, którą mimo wszystko dość trudno oszukać.

Konkurencja postanowiła jednak nie stać w miejscu i tworzyć inne, własne rozwiązania. Przykładem niech będzie rzeczony Samsung – flagowce firmy również można odblokowywać poprzez rozpoznawanie twarzy, ale jak na razie rozwiązanie jest mniej zaawansowane i swego czasu można je było oszukać zwykłym zdjęciem. Wkrótce może się to jednak zmienić za sprawą rozwiązania ujętego w nowym patencie. Mowa o implementacji zespołu elementów służących do rozpoznawania twarzy użytkownika w 3D, z wykorzystaniem kamery biometrycznej.

Źródło: Patently Apple.
Źródło: Patently Apple.

Na szczegóły zwraca uwagę serwis Neowin. Jak widać na załączonym szkicu, system rozpoznawania twarzy (a w tym przypadku także źrenic użytkownika) będzie się składać z większej liczby elementów niż w obecnych modelach Samsunga. Dodatkowo wspomina się o możliwości zamontowania kamery zdolnej rejestrować obraz w nocy, dodatkowych czujników zbliżeniowych, czujników pozycji oczu, kierunku patrzenia i nie tylko. I choć na tę chwilę nie wiadomo na ile skuteczny byłby to system, wszystko wskazuje na to, że Samsung podchodzi do sprawy na poważnie i będzie chciał konkurować z Apple.

Należy pamiętać, że od patentu do pierwszej implementacji nowego rozwiązania w smartfonach może być jeszcze daleka droga. Już za miesiąc zadebiutować ma Samsung Galaxy Note 9 i w nim nowego systemu nikt się nie spodziewa, ale spekulacje pojawiają się w kontekście Samsungów z serii S10, które mają zadebiutować na początku przyszłego roku. Z jednej strony czas na zastosowanie nowego rozwiązania w zakresie biometrii wydaje się zbyt krótki, ale z drugiej – źródła donoszą, że Samsung spodziewa się pewnych opóźnień i premiera S10 odbędzie się dopiero w lutym, a nie styczniu 2019 roku, jak sądzono dotychczas.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.