Serwisowanie chińskich smartfonów w Polsce

Serwisowanie chińskich smartfonów w Polsce29.03.2018 11:33
Redakcja

Co zrobić, kiedy świeżo zakupiony smartfon z Chin przestał nagle działać? Niestety w tym przypadku nie zawsze można go po prostu odesłać na naprawę gwarancyjną. Z kolei lokalne serwisy niechętnie zajmują się mało popularnymi urządzeniami.

Zakup smartfona bezpośrednio w Chinach przestał być czymś niezwykłym i stał się najbardziej racjonalnym wyborem. Możliwość płatności w złotówkach, skuteczne zabezpieczenia przed oszustwami, szybka wysyłka i przede wszystkim atrakcyjne ceny zachęciły Polaków do korzystania z ofert zagranicznych sklepów z elektroniką.

Co jednak z gwarancją i możliwością naprawy chińskiego smartfona w Polsce?

Zdecydowana większość klientów nie zastanawia się nad tym faktem podczas dokonywania zakupu. Problem pojawia się dopiero wtedy, gdy urządzenie przestaje działać. Lokalne serwisy smartfonów często nie podejmują się naprawy tego typu urządzeń – powodem jest nieznajomość ich konstrukcji lub całkowity brak części zamiennych.

Gwarancja gwarancji nierówna

W przypadku zakupu urządzenia w Chinach istnieje kilka rodzajów gwarancji. Najpopularniejsze sklepy z elektroniką – jak na przykład Aliexpress, Banggood, Gearbest czy Ibuygou oferują klientom z Polski możliwość darmowej, najczęściej rocznej naprawy smartfona w ramach gwarancji. Konieczne jest jednak odesłanie uszkodzonego urządzenia do sprzedawcy, co wydłuża cały proces do kilku lub kilkunastu tygodni i może generować dodatkowe koszty, np. wysyłki.

Co ciekawe, w przypadku niektórych sklepów możliwe jest płatne przedłużenie gwarancji do dwóch lat lub nawet wykupienie za dodatkową opłatą gwarancji, która będzie zapewniała możliwość naprawy urządzenia w Polsce. Warto przy tym wrócić szczególną uwagę na zjawisko tzw. dropshippingu – jest to sytuacja, kiedy sprzedawca w serwisie aukcyjnym zamawia telefon z chińskiego sklepu na adres kupującego w Polsce. Naprawa gwarancyjna tak kupionego urządzenia jest praktycznie niemożliwe.

A co z naprawami pogwarancyjnymi?

Niestety gwarancja – zarówno ta realizowana w Polsce jak i w Chinach, nie obejmuje usterek mechanicznych. A te zdarzają się użytkownikom smartfonów statystycznie najczęściej. Dlatego uszkodzony ekran, rozbitą szybkę lub pękniętą obudowę trzeba w takim przypadku naprawić na własną rękę w serwisie pogwarancyjnym. Wtedy często okazuje się, że koszt takiej usługi znacznie przekracza wartość nowego urządzenia. Dlaczego tak jest?

„Naprawa mało popularnych i egzotycznych urządzeń nie zawsze jest możliwa i opłacalna, a klienci nie zdają sobie z tego sprawy” – powiedział Piotr Pachota z serwisu GoRepair.pl. „Wbrew pozorom problemem nie jest skomplikowana budowa ani brak dokumentacji technicznej. Główną przyczyną, uniemożliwiającą naprawę niektórych smartfonów jest utrudniony dostęp lub wysoka cena części zamiennych” – dodał.

Chcę kupić smartfona w Chinach – co zrobić?

Podsumowując – zakup smartfona bezpośrednio z Chin warto wcześniej dobrze przemyśleć. Trzeba wziąć pod uwagę nie tylko politykę gwarancyjną danego sklepu, ale też ocenić możliwość naprawy danego urządzenia w Polsce. Pomocny będzie w tym przypadku szybki rzut oka na rodzime serwisy aukcyjne. Jeśli części do wybranego modelu są tam dostępne, to z naprawą pogwarancyjną w dowolnym serwisie w kraju nie powinno być problemu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.