Smartfony LG ciągle przynoszą straty, ale według producenta wszystko idzie zgodnie z planem

Smartfony LG ciągle przynoszą straty, ale według producenta wszystko idzie zgodnie z planem27.10.2018 16:50
Dział mobilny LG od dłuższego czasu przynosi straty (depositphotos)

Osoby przyglądające się poczynaniom firmy LG na rynku smartfonów, raz na jakiś czas mogą być pozytywnie zaskoczone, że firma wciąż tworzy nowe modele i jej produkty nadal są widoczne w sklepach. Co najmniej od kilku lat słyszymy bowiem regularnie, że dział mobilny w LG nie przynosi wystarczających zysków, a nawet generuje straty. Jak się okazuje, sytuacja wciąż nie wygląda najciekawiej, a na problem zwraca uwagę serwis Android Authority, komentując wyniki finansowe działu mobilnego LG za trzeci kwartał 2018 roku.

Jak wynika z dostarczonych informacji, ten dział firmy odnotował stratę wynoszącą ponad 130 milionów dolarów, ale producent stara się patrzeć na pozytywy. Zauważa, że mimo generalnie słabnącego zainteresowania rynkiem smartfonów i coraz większej konkurencji, firmie LG udało się znacząco zmniejszyć stratę i tu z pomocą przychodzą porównania do poprzednich okresów. Android Authority zwraca uwagę, że w poprzednim okresie strata LG wynosiła ponad 185 milionów dolarów, a rok wcześniej prawie 330 milionów dolarów, toteż zmiany faktycznie są zauważalne.

Pomimo słabnącego popytu na smartfony na całym świecie i zwiększonej konkurencji, firma znacznie zmniejszyła deficyt operacyjny, co jest bezpośrednią konsekwencją biznesplanu i większego skupienia na produktach średniej klasy. Przewiduje się, że wprowadzenie na rynek wysokiej klasy smartfonu V40 ThinQ zwiększy sprzedaż w czwartym kwartale... – czytamy we fragmencie informacji prasowej LG, która podsumowuje osiągnięcia działu mobilnego.

Flagowe smartfony LG do niedawna wyróżniały się między innymi aparatem: począwszy od G5, w urządzeniach montowano co najmniej dwa obiektywy głównej kamery, z których jeden charakteryzował się szerokim kątem widzenia, przydatnym na przykład podczas fotografowania krajobrazów. Dzisiaj to samo rozwiązanie zaczynają przejmować inni producenci, więc LG znów może mieć problem, by w jakiś sposób się wyróżnić. W zanadrzu są jednak inne zalety. Tu warto wspomnieć choćby o działającym stosunkowo od niedawna programie wydawania regularnych aktualizacji za pośrednictwem LG Software Update Center.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.