Smartzegarki, czyli drogie gadżety dla młodzieży

Smartzegarki, czyli drogie gadżety dla młodzieży22.05.2014 09:58
LG G Watch
Tomek Kondrat

Tradycyjne zegarki, mimo upływu lat, ciągle pokazują czas i zdobią nadgarstki zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Rozwój technologii mobilnych sprawił jednak, że te urządzenia dla części ludzi przechodzą do lamusa i są zastępowane przez urządzenia elektroniczne. Te komputerki mogą być zamknięte w małych obudowach, które idealnie mogą zastąpić tradycyjne zegarki naręczne.

Od czasów pierwszego masowo produkowanego smart-zegarka, czyli Samsunga Galaxy Gear, minęło już ponad pół roku (celowo pomijam tu ufundowanego na Kickstarterze Pebble, nie do końca „inteligentną” pierwszą wersję Sony SmartWatch i niezbyt popularnego 10 lat temu Fossil Wrist PDA z PalmOS). Nie okazał się on jednak sukcesem, gdyż odstraszała przede wszystkim jego niska kompatybilność z urządzeniami innymi niż Samsung Galaxy Note 3 i 10.1, zdecydowanie za krótki czas pracy na baterii i cena. Samsung nie poddał się jednak i postanowił użyć nowych rozwiązań. Na Mobile World Congress w Barcelonie, koreański koncern zdążył zaprezentować następcę z systemem Tizen OS. Do batalii o nadgarstki klientów włączają się kolejni gracze. Już wkrótce do wspomnianych urządzeń dołączyć mają zegarki od LG, a mianowicie G Watch, który w czerwcu będzie do kupienia za 199 euro. W lipcu natomiast nabyć będzie można Motorolę Moto 360, która będzie droższa o 50 euro. Cena jest jak na polskie i nie tylko polskie realia zbyt wysoka, bo choćby taka Motorola Moto E, o której nie tak dawno pisaliśmy, jest tańsza o ponad połowę. Miłośnicy sprzętu z nadgryzionym jabłkiem na obudowie wyczekują z kolei iWatch Apple'a, który też tani raczej nie będzie.

LG G Watch
LG G Watch

Sytuacja smart-zegarków na polskim rynku nie przedstawia się zbyt różowo. Dostępnych jest tylko kilka modeli, które różnią się przede wszystkim ceną. Sony SmartWatch 2 SW2, który współpracuje z telefonami Xperia i większością modeli z Androidem 4.x, jest do nabycia za ok. 500 zł. Galaxy Gear 2 z Tizenem to wydatek rzędu 1000 zł. Słabsza wersja Neo zaś ok. 650 zł. W podobnej cenie, co tańszą wersję Samsunga Gear 2, można kupić zegarek Pebble 2, który obsługuje Androida i iPhone'y, a rozgłos zdobył dzięki ekranowi E Ink. Dla porównania tablety i telefnoy produkowane są przez dziesiątki firm, przez co ich cena zauważalnie spadła.

Sporą rewolucję w zakresie smart akcesoriów może przynieść nadchodząca konferencja Google I/O. Sundar Pichai zapowiedział kilka tygodni temu, że Google położy większy nacisk na smart-zegarki, czego rezultatem jest Android Wear – zegarek w pełni zintegrowany z serwisem Google Now. Akcesorium Google'a ma rozumieć komendy głosowe i za pomocą smartfona sprawdzać ważne informacje, a nawet otwierać bramy do garaży, lub sterować innymi elementami domu.

Warto zastanowić się też, kto będzie klientem smart-zegarków. Urządzenia z racji tego, że są uznawane raczej za gadżet, niż solidny zegarek, trafią raczej do ludzi młodych, w wieku do 35 lat. Zegarkom smart daleko też do produktów renomowanych firm, które sprzedają jednostki za bajońskie sumy, aby zdobić nadgarstki polityków, gwiazd filmu, czy sportu. Dla wielu zegarek z Androidem lub Tizenem jest po prostu nieużyteczny, a konieczność ładowania urządzenia codziennie lub raz na kilka dni jest raczej słabym argumentem przekonującym do kupna. Tylko Gear 2 posiada kamerkę, która może być użyteczna. Jest to jednak gadżet bardzo drogi. Być może Google zrewolucjonizuję ten dość hermetyczny segment rynku, a same zegarki, określane mianem smart, przestaną być niszowe.

Google znane jest z tego, że nie wydaje urządzeń nadmiernie drogich (no może oprócz Google Glass), więc zegarki sygnowane logiem tej firmy powinny trafić do szerszej rzeszy użytkowników, a co się z tym wiąże, poprawić konkurencyjność na rynku, na którym prym wiódł dotąd Samsung z cichym akompaniamentem Sony i kilku mniejszych producentów z Pebble na czele.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.