SMSAPI podsumowuje 2019 rok. Wysłano ponad miliard SMS-ów

SMSAPI podsumowuje 2019 rok. Wysłano ponad miliard SMS-ów28.01.2020 14:16
SMSAPI podsumowuje miniony rok, fot. Pixabay
Redakcja

SMSAPI, czyli działająca na Śląsku firma, która zajmuje się wysyłaniem informacyjnych SMS-ów, w minionym roku po raz pierwszy wysłała dziewięciocyfrową liczbę wiadomości tekstowych.

To efekt dużej popularności SMS-ów wspierających sprzedaż podczas zakupów świątecznych. Rekordowy wynik finansowy SMSAPI był zaś możliwy dzięki napływowi nowych użytkowników, zwłaszcza z rynków zagranicznych. Nowy film wyjaśnia, dlaczego coraz chętniej korzystają oni z oferty polskiej firmy.

Szybko rosnąca liczba klientów korzystających z wysyłek wiadomości tekstowych oferowanych przez SMSAPI i rekord w statystykach przesłanych przez nich SMS-ów przełożyły się na bardzo dobre wyniki finansowe gliwickiej firmy. W 2019 SMSAPI osiągnęło ponad 80 mln zł przychodu.

Pozwoliło to SMSAPI na zdobycie po raz piąty tytułu Gazeli Biznesu za 2019, który firma otrzymała w związku z rosnącymi przychodami. Została również uhonorowana Super Gazelą za największy wzrost przychodów osiągnięty w ostatnich pięciu latach w całym województwie śląskim.

Sukcesy i rozwój SMSAPI w 2019 r. podsumowuje nowy film:

Miliard SMS-ów: Podsumowanie 2019 w SMSAPI

Święta i Black Friday podkręciły wynik

Miliardową wiadomość można uznać za prezent dla SMSAPI od klientów - została wysłana dokładnie 6 grudnia, czyli w Mikołajki. Statystyki zbliżyły się do magicznej granicy kilka dni wcześniej, gdy sezon świątecznych promocji rozpoczął Black Friday i tysiące sprzedawców internetowych skorzystało z tej okazji, by swoim klientom przypomnieć SMS-em o promocjach.

  • W 2019 po raz pierwszy mogliśmy mówić bardziej o Black Week niż Black Friday. Klienci skorzystali z naszych porad i nie czekali z powiadomieniem subskrybentów o promocjach do samego Czarnego Piątku, a zaczęli swoje kampanie wcześniej. Najbardziej intensywna była środa, nie piątek, zaś cały tydzień zamknęliśmy wynikiem 40 milionów wysłanych SMS-ów - opowiada Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.

Wysoki rezultat SMSAPI osiągnięty podczas Black Week był trzecim spośród 18 krajów należących do międzynarodowej grupy LINK Mobility, do której należy polska firma.

Ekspansja zagraniczna kluczem do sukcesu

Przyrost liczby wiadomości tekstowych wysyłanych przez SMSAPI nie był jedynie kwestią prowadzenia intensywniejszych kampanii SMS-marketingowych. Towarzyszył mu również wzrost liczby klientów, widoczny szczególnie na rynkach zagranicznych. SMSAPI wchodzi w 2020 z ponad 7,5 tys. aktywnych klientów, z czego z czego firmy spoza Polski generują już ponad 25 proc. przychodów. To efekt systematycznie realizowanej strategii ekspansji na ważne europejskie rynki - niemiecki, francuski, włoski, hiszpański i grecki.

  • Aby podbić pięć kluczowych krajów w Europie, dla każdego z nich stworzyliśmy osobne wersje językowe naszego serwisu oraz panelu klienta. Tymi językami posługuje się również nasz dział wsparcia klienta. Na rynkach zagranicznych prowadzimy też skuteczne działania marketingowe i PR-owe. W efekcie znaleźliśmy się w czołówce dostawców narzędzi do masowych wysyłek SMS-ów w Europie - wyjaśnia Wojciech Kaczmarek, Dyrektor Zarządzający LINK Mobility Poland, właściciela SMSAPI. - W efekcie znaleźliśmy się w czołówce dostawców narzędzi do masowych wysyłek SMS-ów w Europie.

Na miliardzie się nie skończy

Wzrosty liczby wysyłanych wiadomości można zaobserwować w całej branży związanej z marketingiem SMS. Według prognoz raportu “Global A2P SMS Market Growth (Status and Outlook) 2019-2024” przez najbliższych pięć lat, na całym świecie masowo wysyłanych SMS-ów będzie przybywało w tempie 4,1 proc. rocznie.

SMSAPI nie zamierza jednak wyłącznie płynąć z prądem i planuje dalsze usprawniania własnych narzędzi. Do końca stycznia swoją premierę będzie miała nowa wersja aplikacji mobilnej SMSAPI, która ułatwi korzystanie z masowych wysyłek wiadomości tekstowych osobom preferującym obsługę ze smartfonów i tabletów. Ubiegłoroczne sukcesy firmy pokazują bowiem, że konsekwentne usprawnianie własnego produktu pod kątem konkretnych grup klientów przynosi doskonałe efekty.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.