Sponsored Web Pass: reklamy opłacą surfowanie w Operze Mini

Sponsored Web Pass: reklamy opłacą surfowanie w Operze Mini21.02.2014 12:05

Większość komercyjnych stacji telewizyjnych utrzymuje się dziśz reklam – darmowy dla widzów dostęp do programów opłacany jestprzez reklamodawców. Opera Software dobrze zna ten modelfinansowania. Po raz pierwszy wprowadziła wyświetlanie reklam winterfejsie przeglądarki w 2000 roku (Opera 5), by wycofać się zniego dopiero pięć lat później (Opera 8.50), za sprawąkonkurencji ze strony dostępnego za darmo i bez reklam Firefoksa.Niespełna dekadę później norweska firma znów chce zarabiać nareklamach w przeglądarce, tym razem mobilnej.

Tym razem jednak internautom taki model reklamowy może sięspodobać. W zamian za oglądanie reklam, użytkownicy Opery będąmogli otrzymać dodatkowe pasmo transferu od swojego telekomu. Jestto możliwe w ramach programu Sponsored Web Pass, będącego odmianąwprowadzonego w zeszłym roku programu WebPass. Pozwalał on telekomom na sprzedaż paczek ruchusieciowego, zarówno na określony czas, jak i dla określonej usługiużytkownikom Opery Mini.

Opera Web Pass - for Mobile Operators

Opera WebPass zdobyła popularność przede wszystkim na rynkachpołudniowo-wschodniej Azji i Afryki, gdzie Opera Mini jestdominującą przeglądarką mobilną, a większość użytkownikówtelefonów korzysta z usług prepaid. W Europie nie było już takdobrze – może sponsorowana reklamami wersja to zmieni?

W ramach Sponsored Web Apps operatorzy mają przedstawiaćużytkownikom wybrane reklamy w zamian za określone paczki ruchu.Gdy pozyskany tak czas surfowania zakończy się, użytkownikzostanie przekierowany na stronę lądowania, na której będzie mógłzakupić standardowy pakiet WebPass, lub uruchomić kolejną sesję,sponsorowaną przez innego reklamodawcę.

Taki model „opłacania” dostępu do mobilnej Sieci może byćszczególnie atrakcyjny dla reklamodawców zainteresowanychnajmłodszymi użytkownikami, zwykle nie dysponującymi nie tylkokartami kredytowymi, ale i środkami na zakup dostępu. Jednocześniejest to grupa dość podatna na reklamowy przekaz, często teżuczestnicząca w decyzjach zakupowych całej rodziny, więcznalezienie skutecznych kanałów reklamowych do niej skierowanychmoże okazać się bardzo opłacalne. Sama Opera Software jestprzekonana, że Sponsored Web Apps pomogą też telekomom w zdobyciuwiększej liczby klientów.

Być może więc, wbrewopinii Jona von Tetzchnera, odmieniona Opera Software dobrze wieco robi – przynajmniej pod względem biznesowym. Giełda wydaje sięw to wierzyć, kapitalizacja firmy niedawno przekroczyła 8,5 mldkoron norweskich (około 4 mld złotych). To spektakularny wzrost o120% w ciągu roku (w tym samym czasie średni wzrost na Oslo StockExchange wyniósł 13%).

Za pieniędzmi poszedł rozwój firmy – Opera, która nie takdawno przecież pozbyła się niemal wszystkich swoich deweloperówodpowiedzialnych za rozwój rdzenia przeglądarki, dzisiaj zatrudnia,przede wszystkim w Dolinie Krzemowej. W 2014 chce mieć w USAprzynajmniej 300 pracowników, podczas gdy jeszcze w 2012 było ichtrzykrotnie mniej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.