Sprzedaż komputerów w minionym roku

Sprzedaż komputerów w minionym roku13.01.2011 15:20

Firmy analityczne Gartner oraz IDC opublikowały nowe raporty o stanie rynku komputerów osobistych w USA i na świecie w okresie od listopada do grudnia 2010 oraz w całym minionym roku. Według obu raportów największą część rynku światowego i amerykańskiego nadal stanowią produkty firmy HP (prawie 30%). Na dalszych pozycjach znajdują się Dell, Acer, Toshiba i Lenovo, a na rynku amerykańskim w czołówce znajduje się również Apple.

W raporcie Gartnera Apple wypada nieco lepiej a inni producenci komputerów nieco gorzej, niż w analogicznej analizie opublikowanej przez IDC. Obie firmy w swoich analizach nie uwzględniają iPada. Według Gartnera iPad jest jednym z czynników zmniejszających sprzedaż komputerów na świecie, ale w obu raportach umieszczany jest w kategorii „tablety multimedialne”, w której zdobył 95% rynku. Inne czynniki wpływające niekorzystnie na sprzedaż komputerów to, według analizy Gartnera, obecność na rynku elektronicznych urządzeń użytkowych, takich jak konsole do gier.

W USA Gartner zanotował 6,6% a IDC 4,8% spadek sprzedaży komputerów osobistych w ostatnim kwartale 2010 roku. Spadek odnotowano głównie w segmencie konsumenckim, gdzie tablety są poważną konkurencją dla laptopów i netbooków. Tablety oczywiście nie zastąpią komputerów, ale doskonale sprawdzają się jako dodatkowe urządzenie do czytania i zabierania w podróż. Według Gartnera Apple i Toshiba to jedyni dostawcy z czołówki rynku amerykańskiego, a ich sprzedaż w 2010 roku wzrosła względem roku poprzedniego. Sprzedaż produktów Toshiby w minionym roku wzrosła o 14,4% a Apple o 23,7%. Według wyliczeń Gartnera firma Apple sprzedała 1,86 miliona komputerów Mac w ostatnim kwartale minionego roku i w ten sposób zdobyła 9,7% amerykańskiego rynku komputerów osobistych. Wyniki Apple w raporcie IDC są o punkt procentowy niższe.

Według raportu IDC, na polskim rynku zanotowano bardzo duży wzrost sprzedaży komputerów w ubiegłym roku. W 2010 polscy klienci kupili 2,3 miliona laptopów i około miliona desktopów, podczas gdy w roku 2009 sprzedano podobną liczbę komputerów stacjonarnych i o pół miliona mniej przenośnych. Dwie trzecie polskiego rynku stanowią komputery konsumenckie.

Na rynku światowym największy wzrost sprzedaży w minionym roku zanotowała firma Lenovo, której główna siła leży w maszynach z segmentu biznesowego. W ostatnim kwartale 2010 roku jedynie Dell nie zanotował spadku sprzedaży na świecie.

Dane zebrane przez Gartnera i IDC uwzględniają sprzedaż komputerów stacjonarnych, laptopów i netbooków. Połączenie tych liczb z informacjami o sprzedaży tabletów mogłoby zwiększyć udział Apple w rynku nawet dwukrotnie, gdyż firma sprzedaje więcej iPadów niż wszystkich komputerów Mac razem wziętych. Jeszcze w 2008 roku przewidywano wzrost sprzedaży netbooków i silną pozycję Acera i Asusa w tym segmencie. Wprowadzenie na rynek iPada złamało tę tendencję, choć według analizy Gartnera spadek popularności netbooków spowodowany jest tym, że użytkownicy wolą kupić pełnowymiarowego laptopa zamiast netbooka. Oba raporty są również dość ostrożne w ocenie wpływu iPada na wzrost sprzedaży komputerów firmy Apple przy jednoczesnym spadku udziału w rynku Amerykańskim innych firm.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.