Sprzedaż online stale wzrasta

Sprzedaż online stale wzrasta09.03.2010 11:19

Coraz więcej produktów kupujemy online. Ogromną popularnością cieszą się nie tylko aukcje internetowe, ale także sklepy oferujące szeroki asortyment produktów. Według analityków sprzedaż detaliczna w Sieci w tym roku wyniesie w samych Stanach Zjednoczonych 172,9 mld dolarów.

Grupa Forrester Research przeprowadziła właśnie badania amerykańskiego rynku połączone z prognozami. Zdaniem firmy sprzedaż detaliczna w Internecie będzie w najbliższych latach stopniowo wzrastać. W 2014 r. osiągnie około 248,7 mld dolarów, w zeszłym roku wyniosła natomiast 155,2 mld. Forrester Research zakłada około 7-procentowy wzrost w ciągu najbliższych lat. Tak było w zeszłym roku i podobnie będzie wyglądać wzrost sprzedaży w tym. Amerykanie będą kupować coraz więcej produktów online - już są największym nabywcą na świecie.

W zeszłym roku ponad 67% sprzedanych w Internecie produktów trafiło do rąk mieszkańców USA. 154 mln Amerykanów kupiło przynajmniej jedną rzecz w sieci - to o 4% więcej, niż w 2008 r. Spośród kupowanych produktów najpopularniejsze są komputery, ubrania i urządzenia elektroniczne. Ta grupa stanowi aż 44% ze wszystkich sprzedanych produktów w 2009 r. Interesująco przedstawiają się również transakcje dokonane poza Siecią, ale umożliwione dzięki poszukiwaniom w Internecie. W zeszłym roku wyniosły one 917 mld dolarów. Jest to ponad 42-procentowy wzrost w stosunku do 2008 r. Zdaniem Forrester Research w tym roku sprzedaż oparta na wyszukiwaniu produktów w Internecie przekroczy 10 mld dolarów. Suma ta osiągnie w 2014 r. około 14 mld dolarów.

Liczby te pokazują, że konsumenci wciąż nieufni są w stosunku do zakupów w Internecie. Znacznie większa część internautów woli wyszukiwać w Internecie interesujące ich produkty, a następnie kupować je w tradycyjny sposób. Interesujące jest natomiast, że Amerykanie są bardziej zadowoleni z zakupów online, niż z wyszukiwania w Internecie produktów i kupowania ich w sklepach. Aż 82% mieszkańców USA cieszy się z transakcji dokonanych w sieci. Szczęśliwych z poszukiwań w Internecie produktów i zakupu ich w sklepie jest tylko 61% osób. Jest to spowodowane zapewne trudnością z dostępem do ofert tradycyjnych sprzedawców.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.