Statystyki na weekend: jak traktujemy nasze telefony i czym one dla nas są?

Statystyki na weekend: jak traktujemy nasze telefony i czym one dla nas są?14.12.2013 19:00

Weekend to czas rozluźnienia, stąd też prócz zapoznania się z grą na weekend, warto zrelaksować się przy ciekawych statystykach związanych ze smartfonami i ich właścicielami. Dowiemy się m.in. jak często telefon spada na ziemię oraz ile osób woli stracić partnera niż swoje urządzenie mobilne.

Firma Tech21, zajmująca się akcesoriami i sprzętem do ochrony urządzeń mobilnych, przeprowadziła ankietę wśród swoich klientów. Przebadała ona ponad trzy tysiące osób, a wyniki są więcej niż ciekawe.

Na początek pod lupę weźmy uszkodzenia fizyczne. 90% osób raz w miesiącu upuszcza telefon, a największym pechowcom zdarza się to aż sześć razy w ciągu jednego miesiąca. Zatem kupno silikonowych etui i innych ochronnych akcesoriów jest całkiem dobrym pomysłem, jeśli nie chcemy, aby nowy smartfon po kilku tygodniach witał nas pękniętym ekranem. Oczywiście ten element telefonów jest najważniejszy z punktu widzenia użytkowania. Nie dziwi zatem to, że 80% z badanych uważa, że naprawa uszkodzonego ekranu jest rzeczą obowiązkową. Będąc jeszcze przy uszkodzonych urządzeniach mobilnych, wspomnijmy o skutkach takiego wypadku. 38% ankietowanych przyznało się, że wizja wydania pieniędzy na naprawę telefonu znacząco wpływa na pogorszenie humoru, zatem w tym przypadku wizyta w serwisie może zdziałać więcej, niż zjedzenie gorzkiej czekolady.[img=a4]Wspomnijmy jeszcze o tym jak telefony wpłynęły na nasze kontakty międzyludzkie. Ogólnie, aż 77% osób stwierdziło, że smartfon stał się ważniejszy w ich życiu niż pięć lat temu. Nie ma się czemu dziwić. Tanie połączenia i dostęp do internetu, a także zwiększenie znaczenia Facebooka sprawiło, że bez smartofnu nie ruszamy się z domu. Stąd też jeśli zapomnimy telefonu, to taka sytuacja dla jednej trzeciej z badanych jest niezmiernie stresująca. Brak kontaktu z rodziną i znajomymi powoduje dyskomfort i niepotrzebną irytację. Co więcej, połowa osób, która wzięła udział w badaniu, stwierdziła, iż woli zapomnieć portfela, niż nie wziąć z sobą telefonu. Nie dziwi to, jeśli spojrzymy na rynek mobilny. Banki wydają aplikacje na smartfony, w których możemy zrobić przelew, czy zapłacić za zakupy w sklepie. Płatność zbliżeniowa, a także możliwość płacenia przez Facebooka, również sprawia, że smartfon bywa postrzegany na równi z portfelem czy kartą płatniczą.

Na koniec zostawiłem dość niepokojącą statystykę. Prawie jedna czwarta osób, które wzięła udział w badaniu, jest baldziej skłonna porzucić partnera, aniżeli rozstać się z telefonem. Czyżby wizja bycia offline i niemożności odebrania wiadomości tekstowej była aż tak straszna? Chyba jednak warto czasem zostawić urządzenie mobilne na boku, wyjść na świeże powietrze, spotkać się z ludźmi bez sprawdzania co chwilę tablicy na Facebooku czy „checkinowania” się poprzez Foursquare.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.