Szef, miłośnik luksusu, a może luzak? Huawei sprawdza, jakim jesteś użytkownikiem laptopa

Szef, miłośnik luksusu, a może luzak? Huawei sprawdza, jakim jesteś użytkownikiem laptopa26.09.2018 20:21

Badania przeprowadzane na użytkownikach w internecie nie przestają być zaskakujące, a jedne z najnowszych, są związane ze sposobem korzystania z komputerów i zostały przeprowadzone przez grupę Ipsos na zlecenie Huawei. Badacze podpytali polskich, austriackich i skandynawskich konsumentów o ich sposoby korzystania z laptopów. Na tej podstawie udało się wyróżnić pięć niepowtarzalnych typów użytkowników. Scharakteryzowano ich jako „Szefów”, „Najlepszych przyjaciół”, „Miłośników luksusu”, „Luzaków” i „Artystyczne dusze”.

Szefowie to osoby wykorzystujące laptopy głównie w celach zawodowych. Niecała połowa z nich (46 procent) przywiązuję wagę do szybkości procesora, zaś 42 procent interesuje się wielkością wewnętrznej pamięci. Istotna jest także niezawodność i fizyczna czystość urządzenia: wszyscy szefowie deklarują, że dbają o swoje laptopy.

Najlepsi przyjaciele to z kolei osoby, które korzystają ze swoich komputerów niemal ciągle. Co ciekawe, znakomita większość deklaruje, że korzysta z nich w domu, a 80 procent wskazuje konkretnie na pokój gościnny. Wydajność sprzętu w tym przypadku nie jest aż tak ważna – najlepsi przyjaciele deklarują, że wymieniają urządzenia na nowe dopiero wtedy, gdy stare ulegną uszkodzeniu. Ponad połowa przyznaje, że ich komputer jest często zakurzony.

Kolejna wyróżniona grupa to miłośnicy luksusu. Osoby zakwalifikowane jako ten typ użytkownika najczęściej regularnie dbają o porządek na pulpicie, a także wygląd zewnętrzny swojego laptopa. Podobnie jak w przypadku szefów, tutaj również duże znaczenie ma bezproblemowa praca urządzenia. Większość miłośników luksusu korzysta ze swoich komputerów w domu: tylko 21 procent deklaruje, że korzysta z komputera wyłącznie w pracy.

Odmienne podejście do komputerów mają artystyczne dusze. To najczęściej osoby w młodym wieku, dla ponad połowy, których podczas wyboru laptopa, obok specyfikacji, najważniejsze są dodatkowe i rzadko spotykane funkcje. Jak wynika z badań, ponad 60 procent artystycznych dusz nie potrafi sobie wyobrazić życia bez ultrabooka. Dla nieco ponad połowy laptop jest głównym źródłem rozrywki, a ponad 1/3 chętnie korzysta z naklejek, aby nadać obudowie komputera indywidualny styl.

Ostatni typ wyróżniony w badaniu to luzak. Użytkownicy pasujący do tej grupy nie przywiązują szczególnej wagi do specyfikacji swoich urządzeń. Dla 42 procent komputer to tylko narzędzie do komunikacji z innymi, a niemal co czwarty luzak wcale nie dba o wygląd swojego komputera, przyznając, że urządzenie jest porysowane i nie stanowi to dla niego problemu.

Jak się okazuje, w Polsce znaleźć można najwięcej miłośników luksusu i artystycznych dusz. Szefowie to 19 procent badanych, zaś luzacy to tylko 14 procent. Najmniej liczna grupa to najlepsi przyjaciele, których w naszym kraju wśród badanych było tylko 12 procent. Co ciekawe, nie w każdym kraju wyniki okazały się zbieżne. W Finlandii na przykład najliczniejsza grupa to artystyczne dusze, zaś w Szwecji na pierwszym miejscu uplasowali się luzacy. Na koniec dobra wiadomość dla tych, którzy są ciekawi do jakiej grupy sami należą. Huawei we współpracy z Ipsos udostępnia w internecie polskojęzyczny test: po odpowiedzeniu na wszystkie pytania, odpowiedź stanie się jasna.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.