Szybka reakcja Google'a na protesty użytkowników: zapis map offline wraca do Androida

Szybka reakcja Google'a na protesty użytkowników: zapis map offline wraca do Androida12.07.2013 13:58

Wprowadzone kilka dni temu do sklepu Play noweMapy dla Androida 4.1/4.2 nie spotkały się z taką reakcjąużytkowników, jakiej oczekiwałoby Google. Niemal natychmiast powydaniu aktualizacji, usuwającej m.in. mechanizm łatwego zapisywaniamap w pamięci urządzenia w Sieci pojawiło się sporo negatywnychkomentarzy – najwyraźniej nikomu nie spodobało się wpisywaniefrazy „OK Maps” do pola wyszukiwania, by zapisać wybranyobszar. Tym razem Google pokazało jednak, że potrafi słuchaćużytkowników i swoje decyzje zmieniło. [img=googlemaps-opener]24 godziny na dobę programiści Google'a mieli pracować, byprzywrócić pożądaną przez użytkowników funkcjonalność – taktwierdzą PR-owcy firmy obsługujący profil Google Maps na Google+. Według nichwiększość osób korzystających z nowych Map była zadowolona zwprowadzonych zmian w interfejsie, a jedynym zgłaszanym zastrzeżeniembył brak możliwości zapisu fragmentu mapy offline.Ciężka praca przyniosła dodatkową kartę, pozwalającą na zapis mapydanego obszaru lokalnie, a aktualizację wgrano do sklepu Play wewszystkich wersjach językowych tak szybko, jak to było możliwe.Zachowano przy tym możliwość zapisu za pomocą frazy „OK Maps”.Zapowiedziano też w kolejnej wersji powrót funkcji „Moje mapy”.Już teraz za to w menu pojawił się link, wyjaśniający, co się stało zusługą Współrzędne, usuniętą z Map, i jakie Google ma plany co do jejnastępcy – otóż zastąpić ją ma usługa współdzielenialokalizacji, wprowadzana w aplikacji Google+ na Androida, awkrótce także na iOS-a.[img=mapyoffline]Trzeba więc przyznać, że wprowadzenie nowych, znacznie bardziejinteraktywnych Map dla Androida odbyło się dla Google'anieporównywalnie przyjemniej, niż analogiczne wydarzenie u Apple. Jakzapewne pamiętacie, gdy pokazana wraz z iOS-em 6 własna produkcjaCupertino spotkała się nie tylko z krytyką, ale i z kpinamiinternautów, szef firmy Tim Cook został zmuszony do przyznaniasię do porażki i publicznychprzeprosin.Tutaj, mimo że mamy do czynienia (przynajmniej od strony klienta)z zupełnie nowym produktem, wprowadzone zmiany mogą się podobać,szczególnie użytkownikom tabletów (którzy otrzymają mapy renderowanez myślą o większych rozmiarach ekranu) i Amerykanom (którzy przeznowe Mapy będą mogli znaleźć najciekawszeoferty dużych sieci handlowych). Jak zaś w praktyce sprawdzi siębudowanie i wykorzystanie spersonalizowanych map, pokaże dopieropraktyka: Google twierdzi, że wraz z korzystaniem z nich, stają sięone corazlepsze, ale to ocenimy chyba najwcześniej po kilku miesiącach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.