Szybszy zwrot pieniędzy w sklepie Microsoftu, o ile zgodzi się twórca

Szybszy zwrot pieniędzy w sklepie Microsoftu, o ile zgodzi się twórca13.04.2017 12:10

Kupując nową grę czy aplikację, które rzadko kiedy oferowane są w darmowej wersji demonstracyjnej, kupujemy przysłowiowego kota w worku. Oczywiście możemy sugerować się ocenami i opiniami innych osób, ale to, że większość uwielbia dany produkt, nie oznacza, że i nam przypadnie on do gustu.

W związku z tym, że coraz trudniej zdobyć wersję demonstracyjną, to cyfrowe sklepy powinny zapewniać szybką i wygodną procedurę zwrotu. Microsoft w końcu zdecydował się usprawnić swoją politykę zwrotu kosztów. Nowe wytyczne dotyczą użytkowników systemu Windows 10 i konsoli Xbox i pozwalają odzyskać pieniądze bez angażowania pracownika Microsoftu. Jednakże całość nie jest pozbawiona wad.

Zwrot stanie się znacznie wygodniejszy. Wystarczy zalogować się na konto, zażądać zwrotu kosztów za aplikację lub grę, a pieniądze powinny wrócić na konto w ciągu 24 godzin, bez wykonywania żadnych dodatkowych kroków. Zmiany mają być wprowadzone w przyszłej aktualizacji usługi, a obecnie zostały udostępnione wybranych członkom programów Insider.

Zwrot jeszcze niedostępny, ale raczej w ogóle się nie pojawi, bo to tylko dodatek do gry.
Zwrot jeszcze niedostępny, ale raczej w ogóle się nie pojawi, bo to tylko dodatek do gry.

Po przejściu do sekcji Historia zamówień, pojawi się opcja Zażądaj zwrotu kosztów przy określonej grze lub aplikacji. Nie będziemy mogli z niej korzystać bez żadnych ograniczeń. Zwrotu będziemy mogli zażądać tylko, gdy od zakupu minęły mniej niż dwa tygodnie, a także, gdy z aplikacji lub gry korzystaliśmy mniej niż 2 godziny. Zasady wyglądają uczciwie, wyznaczony czas powinien wystarczyć do sprawdzenia danego produktu.

Byłoby naprawdę dobrze, gdyby nie kolejne wytyczne. Nowe zasady nie będą dotyczyć DLC i przepustek sezonowych. Ponadto programem zwrotu będą objęte tylko niektóre gry i aplikacje. Najprawdopodobniej Microsoft planuje dać wybór twórcom, którzy będą mogli zdecydować czy chcą zapewnić swoim klientom usprawniony program zwrotów pieniędzy czy wciskać kota w worku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.