T-Mobile chce blokować reklamy na stronach, co na to UKE?

T-Mobile chce blokować reklamy na stronach, co na to UKE?24.11.2011 16:37

Reklamy na stronach internetowych zjadają niemało naszych pakietów, co uderza głównie w kieszenie użytkowników internetu mobilnego z niedużymi limitami przesyłania danych. Operator T-Mobile zamierza blokować reklamy w przeglądarkach swoich użytkowników, a co na to Urząd Komunikacji Elektronicznej?

Operator należący do Deustche Telekom posiada technologię, która pozwala na blokowanie reklam graficznych oraz reklam Google na poziomie pobierania danych przez użytkownika i ma zamiar umożliwić blokowanie reklam na życzenie użytkowników. Operator nie ma żadnych korzyści z wyświetlanych na stronach reklam, a jego klientom głównie przeszkadzają. Co więcej, według symulacji T-Mobile na każde 10 złotych wydanych na przesyłanie danych 2 złote wydajemy na możliwość obejrzenia reklam. Ponadto T-mobile zapewnia, że reklamy tylko dodatkowo zapychają i tak obciążoną do granic wytrzymałości oglądanymi przez użytkowników filmami sieć. Prawdopodobnie za 2-3 lata rozwój sieci bezprzewodowej w Polsce będzie zbyt wolny, aby nadążyć za rosnącym apetytem użytkowników. Zdaniem szefa T-Mobile portale, które coraz więcej zarabiają na ruchu mobilnym, powinny również dołożyć się do finansowania rozbudowy sieci.

Z drugiej strony barykady okopują się największe polskie portale internetowe, dla których reklamy są przecież głównym źródłem dochodów: Onet, Wirtualna Polska, Interia, Gazeta.pl, o2 i oczywiście Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. T-Mobile jest oskarżany o próbę wprowadzenia nieuczciwej konkurencji i naruszanie zasady neutralności sieci. Oczywiście pomysł partycypowania w kosztach rozbudowy infrastruktury też popularny w tym środowisku nie jest. Częściej słyszy się o wprowadzeniu dodatkowych opłat za dostęp do treści z sieci T-Mobile dla użytkowników, którzy skorzystają z możliwości blokowania reklam.

Nareszcie do gry wkroczył Urząd Komunikacji Elektronicznej. UKE będzie interweniować. Według prezes UKE, Anny Streżyńskiej, działania T-Mobile są naganne. Jej zdaniem gigant stawia pod ścianą słabszego przeciwnika, jakim jest rozproszona branża internetowa. Kwestia finansowania rozwoju infrastruktury przez branże, które na niej zarabiają, nie może być pominięta i należy nawiązać w tej sprawie dialog, ale zdaniem prezes UKE obecnie ma to miejsce z pozycji siły. Operatorzy powinni odsłonić wszystkie karty i pokazać na liczbach, że rzeczywiście potrzebują pomocy w finansowaniu rozwoju i modernizacji infrastruktury. Należy również zadbać o to, aby klient nie wyszedł na tym najgorzej.

Inni operatorzy ze z góry upatrzonych pozycji obserwują rozwój sytuacji. Jedynie Play zadeklarował, że nie będzie wprowadzać podobnych zasad w swojej sieci.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.