Taxify dzięki wsparciu inwestorów stanie w Polsce w szranki z Uberem

Taxify dzięki wsparciu inwestorów stanie w Polsce w szranki z Uberem06.06.2018 16:46
Pixabay

Co prawda obecnie to Uber jest najpopularniejszym, przynajmniej pod względem popularności aplikacji, graczem na rynku pośredników transportowych, ale konkurencja ze strony Taxify wyciąga ciężkie działa i idzie na wojnę. Czy czeka nas rychła zmiana w tym segmencie?

Wszystko na to wskazuje, choć wojna o pozycję najpopularniejszego operatora na rynku będzie bardzo zacięta i dynamiczna. Oczywiście skorzystają na tym klienci, którzy dostaną niższe ceny oraz szerszy wachlarz usług. Obecnie, porównując popularność dedykowanych aplikacji na podstawie liczby pobrań ze sklepu Google Play, niekwestionowanym liderem jest Uber z liczbą ponad 4,7 mln pobrań. Taxify na razie nie ma do niego startu - zaledwie 43 tys.

Tymczasem wiemy, że Taxify zyskał potężnego sojusznika – firmę Daimler. Oznacza to, że konkurent Ubera dostanie pokaźny zastrzyk gotówki na rozwój oraz poszerzenie wpływów. Obecnie estoński startup funkcjonuje w 40 miastach 25 krajów z Europy Środkowo-Wschodniej (w tym w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu) i Afryki. To dość niewielkie pole bitwy, które na chwile obecną nie jest w stanie zagrozić pozycji Ubera, który wygrywa z Taxify praktycznie na każdym polu, a przede wszystkim w kwestii przyzwyczajenia klientów.

Na szczęście szanse Taxify rosną, a to za sprawą inwestycji w kwocie około 175 mln dolarów. Większą część wyłożył wspomniany już Daimler, ale to nie jedyny inwestor. Taka ingerencja w finanse estońskiego startupu sprawiła, że wycena rynkowa Taxify wzrosła do około 1 mld dolarów, a to dopiero początek! Do grupy inwestorów ma wkrótce dołączyć główny konkurent Ubera w Chinach – firma Didi Chuxing. Warto wspomnieć, że firma ta skutecznie walczyła z amerykańskim gigantem o wpływ na rynku Państwa Środka i… wygrała. To z pewnością podkopało morale Ubera i wzbudziło strach o pozycję na rynku europejskim.

Didi Chuxing z pewnością ma spory interes w tym, aby za pomocą Taxify, wpłynąć na rynek Starego Kontynentu. Już jakiś czas temu zainwestowało w konkurenta Ubera. Chodzi nie tylko o kwestie finansowe, ale również wiedzę i rozwiązania technologiczne. Co ciekawe, drugi wielki inwestor – Daimler – rozwija swoją aplikację MyTaxi na zachodzie Europy. To wszystko zaczyna być nieco zagmatwane i budzi wątpliwości o to, czy inwestorzy nie będą mieli konfliktu interesów – w końcu każdy chce na tym skorzystać.

Jak na razie niekwestionowanym liderem rynku jest Uber wraz z jego pobocznymi usługami tj. Uber Eats itp. Nie da się jednak pominąć faktu, że konkurencja, mniejsza lub większa, pojawia się coraz śmielej na rynku i gigant z USA musi się coraz bardziej starać. Miejmy tylko nadzieję, że apetyt inwestorów na zaczerpnięcie jak największej części profitów Taxify nie sprawi, że wszystko po prostu się rozsypie.

Aplikacje Taxify na Androida, iOS-a i mobilnego Windowsa, można znaleźć w naszej bazie oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.