Telegram: Musimy zacząć zarabiać pieniądze

Telegram: Musimy zacząć zarabiać pieniądze23.12.2020 11:57

Lada dzień osiągniemy 500 mln aktywnych użytkowników, a to pociąga za sobą wysokie koszty utrzymania infrastruktury – pisze na blogu Pawieł Durow, szef zarządu Telegrama. Jak oświadcza, aby utrzymać się na powierzchni, firma będzie musiała zmienić model biznesowy.

Aktualnie Telegram jest komunikatorem bezpłatnym, i to w pełnym tego słowa znaczeniu. Nie ma żadnych opłat, reklam ani telemetrii. Nawiasem, właśnie temu zawdzięcza rozkwit popularności, ale Durow jasno daje do zrozumienia, że komercyjne wakacje nie mogą trwać w nieskończoność. Firma musi bowiem zarabiać na utrzymanie, twierdzi.

Jaki przedstawia pomysł? Na razie obiecuje jedynie, że nie bierze pod uwagę opcji, którą wybrali twórcy WhatsAppa lub Vibera, czyli sprzedaży komunikatora firmie zewnętrznej. Zapewnia ponadto, że ewentualne reklamy na pewno nie pojawią się w oknie rozmowy.

Według rosyjskiego biznesmena większość użytkowników nawet nie zauważy istotnych zmian przy wprowadzeniu monetyzacji, bo główne usługi pozostaną bezpłatne, a kilka nowych funkcji komercyjnych zostanie zaoferowanych przedsiębiorcom i użytkownikom o bardziej specyficznych potrzebach. W modelu na kształt konta premium.

Ale Durow nie wyklucza, że w wersji płatnej znajdzie się część spośród funkcji dotąd darmowych. Jak czytamy, zespół będzie analizować możliwości. Bądź co bądź, Telegram długo nie pozostanie już całkowicie darmowy, a zarazem wolny od reklam.

Padają pomysły stworzenia platformy reklamowej, która to jednak nie będzie w żadnym stopniu profilować użytkowników, a także płatnych naklejek. Nie wiadomo jednakowoż, kiedy te zmiany miałyby wejść w życie i na jakich dokładnie zasadach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.