Telewizory Samsung SUHD – historia designu absolutnego #prasówka

Telewizory Samsung SUHD – historia designu absolutnego #prasówka14.04.2016 10:15

Od wyprodukowania przez firmę Samsung pierwszego na świecie telewizora cyfrowego z całkowicie płaskim ekranem minęło 18 lat. W tym czasie zmieniały się nie tylko technologie wyświetlania obrazu, lecz także wzornictwo tych urządzeń. Dążenie do doskonałości w dziedzinie designu ma swoją historię. Z biegiem lat telewizory stawały się większe, cieńsze i bardziej płaskie, zajmując w naszych salonach coraz bardziej wyeksponowane miejsce. Dziś telewizor to już nie tylko urządzenie służące domowej rozrywce, lecz także ważny element wystroju wnętrza, który ma być zarówno praktyczny, jak i piękny. Taki właśnie jest Samsung SUHD KS9000 – najnowsze dzieło projektantów Samsung.

W ciągu ostatnich kilkunastu lat design telewizorów stał się równie ważny jak zastosowane w nich technologie. Telewizor ma już nie tylko zapewniać wysokiej jakości obraz, lecz także współgrać z klimatem wnętrza, jego estetyką i gustami domowników. Powinien zachwycać smukłą linią, optyczną lekkością i eleganckim wykończeniem. Plątanina kabli stała się już tylko wspomnieniem. W końcu wyciągnięto go z najodleglejszego kąta salonu, by powiesić na ścianie lub postawić w centralnym punkcie pomieszczenia. W taki oto sposób telewizor stał się wysmakowanym elementem salonu, swoistym dziełem sztuki.

W poszukiwaniu ideału

W historii telewizorów Samsung poszukiwanie designu absolutnego trwało nieprzerwanie od 1998 roku, kiedy powstał pierwszy telewizor cyfrowy. Od tego czasu kolejne modele były coraz bardziej smukłe i eleganckie, a ich przekątne – coraz większe. W 2004 roku powstał największy z dotychczasowych telewizorów LCD o przekątnej 46 cali. Dwa lata później zaprezentowano model Bordeaux z innowacyjną konstrukcją obudowy, lekko zakrzywioną u dołu, która zwiastowała coraz większą rolę designu w projektowaniu tych urządzeń. Kolejne linie telewizorów marki Samsung, jak Touch of Colour z dwukolorową, lekko przezroczystą ramą, wyznaczały nowy kierunek we wzornictwie – poszukiwanie prostoty i elegancji w subtelnych kształtach i kolorach.

W 2009 roku zaprezentowano najcieńszy telewizor o grubości wynoszącej zaledwie 29,9 mm. Pierwszy na świecie LED z podświetleniem krawędziowym był prawdziwą rewolucją na rynku RTV. Posiadał ramę wykonaną z eleganckiego aluminium o szerokości zaledwie 5 mm, czyli o 80% węższą w porównaniu do innych urządzeń dostępnych na rynku. Ważnym krokiem w poszukiwaniach „designu absolutnego” była premiera telewizorów Samsung Ultra HD S9 w 2013 roku. Cała uwaga projektantów skupiła się na stworzeniu obudowy telewizora, w której zastosowano innowacyjne podejście stylistyczne – zrezygnowano z typowej podstawki, stopki i płaskiego ekranu. Telewizor został zawieszony w tytanowej, czarnej ramie, tworzącej oprawę dla ekranu. W ten sposób osiągnięto efekt dzieła sztuki kojarzonego z ekskluzywną galerią.

Rok 2014 rozpoczął największą rewolucję w projektowaniu telewizorów. Samsung zaprezentował wówczas telewizor o zakrzywionym kształcie, który nie przypominał żadnego z dotychczasowych modeli. Użytkownicy szybko docenili funkcjonalne zalety zakrzywionego ekranu zapewniającego niespotykaną dotąd głębię obrazu i szersze pole widzenia, jak również absolutnie wyjątkowy design.

Design 360 – współczesna definicja piękna

Tegoroczny model SUHD – KS9000 z technologią Quantum Dot otwiera nową erę w dziedzinie designu telewizorów Samsung. Pierwszy na świecie zakrzywiony telewizor bezramkowy wykorzystuje konstrukcję 360, dzięki której urządzenie z każdej strony prezentuje się zjawiskowo. Brak ramki i metalowy kontur nowego SUHD sprawiają, że telewizor wygląda jakby unosił się w powietrzu. W KS9000 udało się również zminimalizować grubość zakrzywionego ekranu, dzięki czemu jest on niewiarygodnie smukły, co nadaje całej konstrukcji niesamowitej lekkości. W połączeniu z minimalistyczną podstawą w srebrnym kolorze i fakturowanym tylnym panelem bez śladów łączeń urządzenie prezentuje się spektakularnie, idealnie wpisując się w aranżację każdej przestrzeni mieszkalnej.

Wzornictwo najnowszej linii zakrzywionych telewizorów SUHD opiera się na koncepcji puryzmu rozumianego jako połączenie minimalistycznej konstrukcji z dbałością o najdrobniejsze detale. Projektanci Samsung wyszli z założenia, że piękno tkwi w prostocie, dlatego wyeliminowali wszelkie zbędne elementy dekoracyjne oraz techniczne, jednocześnie doskonaląc kluczowe aspekty konstrukcyjne. Chodziło o wydobycie esencji telewizji poprzez minimalizację rozpraszających bodźców, by uwaga widza skupiała się na tym, co najważniejsze, czyli wyświetlanych na ekranie treściach. W ten sposób stworzono Design 360, który zakłada perfekcyjne dopracowanie nawet najdrobniejszych szczegółów widzianych pod każdym kątem. Dzięki temu nowy KS9000 to pełen elegancji produkt, którego piękno można docenić z każdej strony. Takiego ekranu nie trzeba już ustawiać w rogu pokoju czy wieszać na ścianie. Dzięki podstawie w kształcie litery Y telewizor można ustawić choćby na środku pokoju, eksponując urządzenie niczym dzieło sztuki.

Czym jest zatem design absolutny? To prostota i dbałość o detale. To właśnie one decydują o wyjątkowości nowej definicji wzornictwa Samsung.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.