Tim Cook wbrew tradycji Apple: przyznaje, że iPhone poza USA jest zbyt drogi

Tim Cook wbrew tradycji Apple: przyznaje, że iPhone poza USA jest zbyt drogi23.05.2016 21:19

Częstym zarzutem wobec Apple jest dysproporcja pomiędzy specyfikacją sprzętową a ceną urządzeń poza granicami USA. O ile w przypadku komputerów, w szczególności ultrabooków, argument ten staje się całkowicie bezpodstawny (de facto nie sposób kupić komputer o specyfikacji MacBooka w zdecydowanie niższej cenie), o tyle pozostaje bardziej aktualny w kwestii iPhone’a. Kwestię tę poruszył w w wywiadzie z indyjską telewizją sam szef Apple, Tim Cook.

Business Insider donosi o wywiadzie, w którym Tim Cook w zasadzie otwarcie przyznaje, że ceny iPhone’a są za wysokie. Powinna to być wypowiedź ważna także dla polskich konsumentów, gdyż szef korporacji porusza kwestie właśnie sprzedaży urządzeń z jabłkiem poza Stanami Zjednoczonymi. A w kwestii ich cen, przeliczników i dysproporcji w porównaniu z cenami w USA, nam i w zasadzie całemu regionowi, nie jest wcale tak daleko do realiów indyjskich. Kwestia poruszana jest ok. 14 minuty materiału:

Exclusive: Tim Cook on just what exactly Apple will make in India

Oczywiście Cook nie poprzestał na samym stwierdzeniu i pośpieszył z wyjaśnieniami takiego stanu rzeczy. Nietrudno jednak zauważyć, że zmiana polityki firmy, która z reguły – jako produkująca urządzenia i tworząca usługi klasy premium – w ogóle nie odnosiła się do kategorii ceny, wynika z 16-procentowego spadku sprzedaży iPhone’ów w ostatnim kwartale finansowym. Cook nie tylko przyznaje zatem, że dla Apple argument ceny nagle zaistniał na horyzoncie, ale także zapowiedział… obniżki?Zdaję sobie sprawę, że ceny są wysokie. Mamy zamiar przedsięwziąć działania, które obniżą je z czasem do poziomu, który będzie dla nas osiągalny.Trzeba przyznać, że nie brzmi to szczególnie konkretnie i trudno sobie wyobrażać, aby Apple brało na siebie redukcję ceny, która ma wynagrodzić użytkownikom różnice wynikające z podatków. Niemniej cała wypowiedź jest ważna jeszcze z jednego powodu, który dobitnie pokazuje, że Apple zmienia się, bo w konfrontacji z wynikami zmieniać się musi. Trudno sobie bowiem wyobrazić, aby Steve Jobs, czy jakikolwiek inny przedstawiciel firmy, jeszcze kilka lat temu na argument dotyczący ceny odpowiedział inaczej, niż nawiązanie do klasy premium i stwierdzeniem, że cena nie jest czymś, w czym Apple zamierza konkurować. Idą zmiany?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.