Tinder najbardziej dochodową aplikacją na świecie. Wyprzedził Netflix i Youtube

Tinder najbardziej dochodową aplikacją na świecie. Wyprzedził Netflix i Youtube12.10.2019 19:45

Aplikacje randkowe cieszą się niesłabnącą popularnością, ale bank po raz kolejny rozbija Tinder. Wyniki pokazują, że znane i lubiane "match'e" są niezwykle intratnym biznesem.

Firma badawcza Sensor Tower przygotowała raport, w którym przedstawia najbardziej dochodowe aplikacje. Ku zaskoczeniu wielu, pierwsze miejsce należy do Tindera.

Jest to znana i lubiana aplikacja randkowa, pozwalająca na poznawanie ludzi znajdujących się w okolicy i za pomocą "match'y" dodawanie ich do grona znajomych. Wielu z użytkowników wykorzystuje Tindera do szukania swojej drugiej połówki.

Tinder: Wersja Gold

Tinder, określany jako mobilny portal randkowy jest dostępny na systemy operacyjne iOS oraz Android. Korzysta z niego ponad 50 mln osób. Jego podstawowa wersja jest darmowa, ale za dostęp do wersji Tinder Gold należy zapłacić. Ceny (stan na 12.10) wyglądają w następujący sposób:

1 miesiąc – 59,99 zł 6 miesięcy – 214,99 zł 12 miesięcy 339,99 zł

Tinder zarabia również na reklamach, które pojawiają się w trakcie przeglądania profili kolejnych osób. Warto zaznaczyć, że zakup wersji Tinder Gold daje możliwość ich wyłączenia. Dodatkowo użytkownicy mogą skorzystać z opcji podglądu osób, które polubiły ich profile, szukania par na całym świecie, ponownych wyborów, dodatkowych darmowych Superlajków i wielu innych "udogodnień".

Netflix i Youtube za Tinderem

Na drugim miejscu pod względem dochodowości znajduje się Netflix, a na trzecim Youtube. Za podium znalazły się natomiast: QIYI i Tencent Video, Pandora, Google One, LINE Manga i Line oraz Youku.

Wydajemy coraz więcej na aplikacje

Z raportu Sensor Tower wynika, że w trzecim kwartale 2019 roku wydatki na aplikacje wzrosły o 22,9% proc. w stosunku do roku ubiegłego. Ich wartość osiągnęła aż 21,9 mld dolarów, a to nie jest jeszcze ostateczny wynik. Taki skok może być wynikiem coraz większej ilości smartfonów, a także lepszych osiągów mobilnego internetu.

Większość ze wspomnianej kwoty została wygenerowana za sprawą sprzedaży aplikacji w AppStore. Google Play to około 35 proc. wytworzonego dochodu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.