TOP20 stron WWW ostatniego tygodnia #prasówka

TOP20 stron WWW ostatniego tygodnia #prasówka21.04.2016 09:36

Google.pl odwiedzało codziennie średnio 10,2 mln polskich internautów, Facebook.com – 7,2 mln, a Youtube.com – 5 mln. Jakie strony internetowe znalazły się w rankingu TOP20? Sprawdź w analizie przygotowanej przez firmę Gemius.

Zestawienie otwiera domena Google.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 46,4 proc. i średnią liczbą użytkowników 10,2 mln dziennie – to ponad trzy razy więcej, niż najpopularniejsza w ubiegłym tygodniu polska strona internetowa Onet.pl (zarówno pod względem zasięgu, jak i liczby użytkowników). Na drugiej pozycji znalazł się portal społecznościowy Facebook.com, który w analizowanym tygodniu odwiedziło średnio 7,2 mln internautów. Trzecie miejsce przypadło stronie Youtube.com, z liczbą 5 mln użytkowników dziennie.

Jakie jeszcze domeny odwiedzali polscy internauci? Dowiedz się z poniższego zestawienia:

Z danych gemiusAudience wynika, że w minionym tygodniu Google.pl najwyższy zasięg w polskim internecie notował od poniedziałku do czwartku (49–47,8 proc. dziennie), a najniższy – w sobotę (41,4 proc. dziennie).

Dzienny zasięg Facebook.com wynosił od 29,9 proc. do 34,2 proc. internautów, Youtube.com – od 21,6 proc. do 24,1 proc. a Google.com – od 11 proc. do 14,6 proc.

Polskie strony WWW z pierwszej dziesiątki

Wśród polskich portali liderem jest Onet.pl z dziennym zasięgiem na poziomie 12,7–16,4 proc. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazły się również: Wp.pl, która notowała od 10,7 proc. do 14 proc. zasięgu, Allegro.pl – od 8,7 proc. do 11,2 proc., Interia.pl – od 6 proc. do 7,5 proc. Strona internetowa Gazeta.pl, która przez większą cześć tygodnia otwierała drugą dziesiątkę rankingu TOP20, w piątek wskoczyła na dziesiątą pozycję z zasięgiem tego dnia – 4,2 proc.

Na dwunastej pozycji (od poniedziałku do piątku) plasował się portal O2.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 3,8 proc., którego miejsce w weekend zajął serwis internetowy Cda.pl z zasięgiem w tych dniach – od 3,3 proc. do 3,8 proc.

Bankowość i informacje popularne w tygodniu

Według danych Gemiusa w pierwszej dwudziestce znalazły się również strony WWW banków, cieszące się większym zainteresowaniem w tygodniu, niż w weekend – najpopularniejsza z nich, Ipko.pl najwyższy zasięg osiągnęła w poniedziałek – 4,3 proc., natomiast w sobotę w ogóle nie zmieściła się w zestawieniu TOP20.

Podobnie rzecz wygląda w przypadku domeny TVN24 – popularnej od poniedziałku do soboty (średni dzienny zasięg 2,3 proc.), natomiast już poza zasięgiem rankingu w niedzielę, czy też serwisu Money.pl, którego zasięg od poniedziałku do piątku utrzymywał się średnio na poziomie 2,7 proc., natomiast nie zmieścił się w rankingu w weekend.

Weekend korzystny dla stron z rozrywką

Warto zwrócić uwagę również na domeny, które w tygodniu nie były tak popularne, jak w weekend. Do takich stron należy Cda.pl – od poniedziałku do czwartku właściwie zamykała nasz ranking, znajdując się na 19-20 pozycji z zasięgiem od 2 proc. do 2,3 proc., by w sobotę i niedzielę znaleźć się na dwunastej pozycji z zasięgiem 3,3–3,8 proc.

Ponadto w zestawieniu znalazły się również strony, które w TOP20 pojawiły się jedynie w weekend: Filmweb.pl – z zasięgiem od 2,1 proc. w sobotę do 2,4 proc. w niedzielę, czy Gry.pl – z zasięgiem od 2,1 proc. w piątek do 2,9 proc. w niedzielę. Również serwis motoryzacyjny Otomoto.pl cieszył się w weekend popularnością internautów, osiągając w sobotę zasięg na poziomie 2,2 proc. do 2,8 proc. w niedzielę.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.