Twitch wycofuje się z nachalnego promowania wybranych twórców. Wygrała społeczność

Twitch wycofuje się z nachalnego promowania wybranych twórców. Wygrała społeczność03.02.2019 07:00
Źródło: Depositphotos

Znacie zapewne takie powiedzenie, że bogatemu to i byk się ocieli. Tak funkcjonował dotąd Twitch, któremu zdarzało się wplatać reklamy największych, promowanych przez siebie twórców w transmisje innych użytkowników. Włodarze platformy obiecują skończyć z tego rodzaju akcjami.

Twitch od niepamiętnych czasów promował swoich ludzi, ale prawdziwa burza na ten temat wygrzmiała dopiero pod koniec 2018 r. Wtedy ruszyła agresywna kampania reklamowa sylwestrowej transmisji Richarda „Ninja” Blevinsa, jednego z najpopularniejszych streamerów na świecie, który postanowił celebrować Nowy Rok, grając w Fortnite na Times Square.

Z oczywistych przyczyn nie spodobało się to innym znaczącym twórcom, takim jak „Dr Disrespect” czy „BikeMan”. Zażądali oni usunięcia reklamy ze swych profili. Ten drugi dodał, że szanuje rywala jako człowieka, ale nie godzi się z jego reklamowaniem bez uprzednich ustaleń.

Wprawdzie sam „Ninja” do końca próbował przekonywać, że jego event to tak naprawdę próba popularyzacji całej platformy Twitch, ale przyciśnięty przez społeczność, w końcu usunął wpis z wyjaśnieniami. Serwis tymczasem, jakby nieprzejęty wcześniejszymi uwagami, dolał jeszcze oliwy do ognia, w analogiczny sposób zachęcając do oglądania Imane „Pokimane” Anys.

Źródło: Dexerto
Źródło: Dexerto

Teraz nieoczekiwanie ogłoszono zmianę polityki. – Od grudnia pojawiły się dwa przypadki reklam na Twitchu, które naszym zdaniem pomagają wyeksponować ciekawe wydarzenia u niektórych naszych twórców. Zdajemy sobie sprawę, że te dobre intencje wzbudziły obawy u innych twórców Twitcha, że reklamy te mogą przeciągać uwagę widzów gdzie indziej i że nieumyślnie zrobiliśmy coś złego – napisano oficjalnie na Twitterze, obiecując przy tym zaprzestanie takich działań.

Czyżby analitycy zebrali statystyki z dotychczasowych kampanii i zauważyli, że budowanie dużej, zadowolonej społeczności sprawdza się lepiej niż usilne wypychanie na piedestał kilku osób, które i bez tego przyciągają miliony widzów? Wszystko na to wskazuje; wygrała społeczność.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.