Twórca Flickra chce pogrzebać pocztę elektroniczną i zmienić pracę zespołową

Twórca Flickra chce pogrzebać pocztę elektroniczną i zmienić pracę zespołową13.02.2014 18:36

Narzędzi do komunikacji i pracy w grupie jest wiele, ale tylko jedno niezmiennie służy wszystkim i do niemal wszystkiego, od wysyłania zaproszeń na urodziny po udostępnianie firmowych dokumentów, i to często wbrew logice. Pozycję poczty elektronicznej wielu już próbowało podkopać, z różnymi skutkami. Wyzwanie podjął ostatnio Stewart Butterfield, założyciel Flickra — popularnej usługi przeznaczonej do udostępniania i przeglądania zdjęć, od 2005 roku należącej do Yahoo!.

Butterfield podczas pracy nad grą sieciową Glitch, podobnie jak wielu innych przedsiębiorców, rozpoczynających nowy projekt, przetestował całą kolekcję narzędzi i platform, mających usprawnić pracę zespołową. Rozwiązań tego typu nie brakuje — Basecamp, Yammer czy Asana to tylko wierzchołek góry lodowej, u której stóp leży spory wybór komunikatorów. A jednak skończyło się na tym, że do komunikacji zespół korzystał ze zmodyfikowanego pod własne potrzeby IRC-a i e-maili.

Gra zamknięta została w listopadzie 2012 i Butterfield potrzebował nowego zajęcia, postanowił więc zebrać swoje doświadczenia i na ich bazie opracować oprogramowanie ułatwiające pracę zespołową. W połowie ubiegłego roku ujawnił swoje plany. Do testów, w ciągu 24 godzin od ogłoszenia, zapisało się 8 tysięcy firm.

Projekt nazywa się Slack, co przetłumaczyć można jako luz, i dziś został udostępniony publicznie. Platforma nie tylko pozwala pracować bez użycia poczty elektronicznej, ale także integruje inne kanały komunikacji, jak Twitter, Hangouty i RSS. Do tego można połączyć ją z Dropboxem, Google Drive, Subversion, Trello, GitHubem, AppSignal, BitBucket, Asaną i wieloma innymi, a także tworzyć własne wtyczki. Dzięki temu członkowie zespołu mogą mieć wszystko — wiadomości od innych, przesyłanie plików i wszelkie powiadomienia — w jednym miejscu… i nie jest to skrzynka pocztowa. Oczywiście zawsze można skorzystać z wyszukiwarki. Nie jest to też typowa platforma do zarządzania projektami według pewnej filozofii, jak Basecamp.

Na razie Slack został ciepło przyjęty. Jeszcze kiedy Slack był testowany, Marc Andreessen, reprezentujący Andreessen Horowitz, głównego inwestora, był zachwycony wzrostami od 50 do 80% miesięcznie, i to bez kampanii reklamowej. Na Slack decydują się różne grupy, od małych grup programistów, rozwijających swoje dzieło „po godzinach”, przez startupy (BuzzFeed), po duże firmy (Citrix), które łączą w ten sposób spore kolekcje narzędzi. Odziedziczyliśmy 30 lat niedotrzymanych obietnic po Lotus Notes — podsumował Butterfield.

Platformie towarzyszy aplikacja dla Androida, iOS oraz program dla OS X. Z platformy można korzystać za darmo z nieograniczona liczbą osób, ale z limitem 5 zewnętrznych wtyczek i 5 GB miejsca. Za więcej możliwości trzeba już zapłacić. Kolejka jest długa — osoby, które zgłoszą chęć korzystania ze Slacka dziś, otrzymają dostęp 22 lutego.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.