Typowy użytkownik Windows Phone to arogancki introwertyk w Mitsubishi

Typowy użytkownik Windows Phone to arogancki introwertyk w Mitsubishi20.11.2014 10:05
Redakcja

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wygląda typowy użytkownik danej platformy mobilnej? Raczej nie, bo przecież ludzie są zupełnie różni i wybór smartfonu nie wpływa na jego zachowanie. Przynajmniej tak mogłoby się wydawać, ale prawda jest nieco inna. Brytyjska organizacja YouGov postanowiła wykorzystać informacje zbierane przez firmę Microsoft do nakreślenia profilu osobowego użytkownika Windows Phone – czy to jedna wielka farsa? Być może, niemniej wnioski są całkiem ciekawe.

Obraz, jaki został wykreowany w jakiś sposób potwierdza sytuację tego systemu: nie jest on tak popularny, jakby życzył sobie tego Microsoft. Trafia więc często do osób, które mogą być w jakiś sposób nietypowe, a przynajmniej nie są większością społeczeństwa. Według analiz, typowymi użytkownikami Windows Phone są najczęściej mężczyźni pomiędzy 25 a 39 rokiem życia. Osoby te interesują się szeroko pojętą technologią informacyjną, komputerami, a także mediami i rozrywką. Z tym najczęściej wiąże się także ich praca: są ogólnie pojętymi informatykami, zajmują się np. tworzeniem stron internetowych i doradztwem w segmencie IT. Miesięcznie oszczędzają około 150 euro, w związku z czym trudno powiedzieć, czy badania te dotyczą tylko ograniczonego rynku, czy całej grupy.

Najczęściej odwiedzanymi przez nich stronami internetowymi jest sieć społecznościowa Facebook, a także strony poświęcone platformie Windows Phone, są to więc użytkownicy świadomi i zainteresowani narzędziem, z którego korzystają. Jeżeli chodzi o osobowość, to tutaj jest bardzo ciekawie. Osoby korzystające z tego systemu miałyby opisywać siebie samego jako kogoś mądrego, związanego z nauką, a zarazem geeka. Wszystko to za sprawą tematyki, jaką się zajmują. Czasami są aroganccy, niekiedy wykorzystywani przez innych, a część z nich to introwertycy, co tłumaczyłoby zresztą naturalne „uciekanie” do świata IT. Mimo wszystko, nie boją się oni zmian, dlatego aktualizacje systemu i wprowadzane nowości są przez nich mile widziane.

Osoby zainteresowane Windows Phone to często także zwolennicy Microsoftu jako całości – ludzie tego pokroju częściej decydują się na wykorzystanie wyszukiwarki Bing zamiast Google, są również w stanie kupić i z powodzeniem używać hybryd takich jak Surface i konsoli Xbox gdy potrzebują chwili wytchnienia. Inne preferowane firmy to m.in. HP, ASUS, a także Amazon. Wśród operatorów komórkowych prym miałoby dzierżyć Virgin Mobile. Ciekawy wynik dotyczy… preferowanej marki samochodu. Według badań, najpopularniejsze są wśród takich osób auta tworzone przez Mitsubishi. To wydaje się jednak lekkim nieporozumieniem, tym bardziej, że japońska firma nie cieszy się w ostatnim czasie zbyt dużymi obrotami na rynku.

Oczywiście do tego rodzaju wyników należy podchodzić z pewnym przymrużeniem oka. Przecież z własnego otoczenia znamy (zaraz, mowa o Windows Phone, więc niekonieczne znamy) osoby korzystające z tej platformy, które wcale nie pasują do przedstawionego tutaj wzorca. Podobnie jest z innymi systemami, w szczególności, gdy dochodzi do konfrontacji ich fanów: użytkownikom Apple obrywa się za hipsterstwo, Android to z kolei „biedota”, niezależnie od używanego sprzętu. Jedno jest jednak pewne: od kiedy w naszych kieszeniach pojawiały się smartfony, życie uległo zmianie. Niekoniecznie na lepsze, ale to już kwestia osobistych odczuć i podejścia do elektroniki, która powinna być tylko narzędziem, a nie obiektem westchnień.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.